مدیر بازرگانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: دفتر و نوشت افزار با نمادها، آثار باستانی و مناظر طبیعی استان های کشور و با توجه به اقوام، آداب و رسوم هر منطقه تولید خواهد شد.

 
ˈمرتضی حیدریˈ در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  افزود: هدف از این اقدام مقابله با تهاجم فرهنگی غرب و جلوگیری از بی هویت کردن فرزندان ایرانی است.
وی بیان کرد: در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در حوزه فرهنگ اقتصادی حماسه های جاودانه ای برای اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور رقم زده می شود.
حیدری اظهار کرد: در این راستا و برای تحقق شعار امسال اقدامات متعددی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در حال برنامه ریزی است که از مهمترین آنها می توان به تولید نوشت افزار با نمادها، آثار باستانی و مناظر طبیعی استان ها اشاره کرد.
وی عنوان کرد: این طرح برای اولین بار در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود و این استان می تواند در این زمینه پیشرو باشد.
حیدری با اشاره به غفلت میان فرهنگ و صنعت، ابراز داشت: ایران اسلامی پس از انقلاب تحولات گسترده ای پیدا کرده و به دلیل بی توجهی به ضرورت های فرهنگی و نبود رابطه مناسب میان فرهنگ و صنعت مشکلاتی در کشور ایجاد شده است.
وی افزود: اسباب بازی اهمیت ویژه ای دارد و جزو چهار کالای اول پرسود تجاری در دنیا است و به جرات می توان گفت در ایران به وسیله اسباب بازی و سرگرمی های سازنده جریان های مهم فرهنگی به وجود آمده است.
حیدری گفت: تولید عروسک های مختلف می تواند فرهنگ ساز باشد و هویت دینی و ملی ایرانیان را احیا کند و به دلیل غفلت میان فرهنگ و صنعت با وجود رشد چشمگیر در حوزه صنعت در حوزه اسباب بازی نتوانستیم به خوبی تمرکز کنیم.
وی بیان کرد: در ایران صنعت اسباب بازی رشد چندانی نداشته به طوری که در این زمینه نه تنها سرمایه گذاری نشده بلکه غفلت نیز دیده می شود.
حیدری اظهار کرد: مسوولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور معتقدند عروسک های ایرانی باید در داخل تولید شوند که تحقق این امر مهم نیز نیازمند سرمایه گذاری لازم و کافی است./س
برچسب ها: نوشت ، افزار ، ایرانی ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.