معاون رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ضمن حضور در منطقه آزاد اروند گفت: این منطقه که متصل به دو شهر آبادان و خرمشهر است به فضای تفریحی بیشتری نیاز دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ حمید بقایی و هیئت همراه در جریان بازدید از سایت صنعتی خرمشهر از صنایع فعال منطقه آزاد اروند بازدید به عمل آوردند.

وی با حضور در شرکت تولید رینگ سایپا از خط تولید این شرکت دیدن و ضمن تاکید بر گرایش بیشتر صنایع تولیدی به صادرات با توجه به پتانسیلهای موجود در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: صنایعی مانند شرکت تولید رینگ سایپا با ورود به حوزه صادرات می توانند سود خود را حداقل به سه برابر برسانند.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در حاشیه بازدید از سایت صنعتی منطقه آزاد اروند از دو کارخانه فرآوری محصولات دریایی بهتا اروند و شرکت تولید گوشیهای تلفن همراه ایرانی جی ال ایکس دیدن کرد و گفت: این دو کارخانه از زمان فعالیت منطقه آزاد اروند تاسیس شده اند و پیشرفت زیادی در حوزه تولید و اشتغال داشته اند که با ورود به عرصه صادرات می توانند ظرفیت تولیدی خود را بیش از پیش افزایش دهند.

وی افزود : لازم است بحث صادرات، آموزش و تجارت برای تولید کنندگان منطقه آزاد اروند که در زمینه تولید توانمندی های لازم را دارند بیشتر شود.

در ادامه معاون رئیس جمهور، ضمن بازدید از بندر خرمشهر و مرز ترانزیتی شلمچه افزود: منطقه آزاد اروند در حوزه ترانزیتی پیشرفت های خوبی در چند سال اخیر داشته است و از آنجایی که این منطقه کریدور ترانزیتی غرب کشور به عراق است آینده خیلی خوبی خواهد داشت. امیدواریم که در سفر بعدی در سوم خرداد، با افتتاح پروژه های جدید پیشرفت های بیشتری را در منطقه شاهد باشیم.

همچنین بقایی با حضور در مشهد شهیدان شلمچه، ضمن قرائت فاتحه نسبت به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام و یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت.

وی با حضور در بخش گردشگری منطقه آزاد اروند از پروژه های گردشگری این منطقه از قبیل پل کابلی جزیره مینو و ساحل سازی اروند صغیر بازدید کرد و اظهار داشت: جزیره مینو، مکان سرسبز و خوبی است. لازم است در کنار فعالیتهای اقتصادی یک مرکز گردشگری داشته باشیم.

بقایی عنوان کرد: عمده کارهایی که در مناطق آزاد انجام می شود به غیر از بحثهای بازرگانی و صنعتی، بحث تفریحی و گردشگری است. در منطقه آزاد اروند که متصل به دو شهر آبادان و خرمشهر است نیز به فضاهای گردشگری نیازمندیم. طبعاً بدون امکانات و زیرساخت تفریحی - گردشگری شاید ابعاد صنعتی و تجاری ما ، به خوبی نتواند ایفای نقش کند./س

برچسب ها: اروند ، فضا ، تفریحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.