طرح جدید دولت هند از یکم ژانویه سال جدید میلادی (12 دی سال 91) در 18 ایالت آغاز شده و تا پایان سال 2013 میلادی، همه ایالت ها را پوشش خواهد داد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، دهلی نو برای پیشگیری از فساد در توزیع کالاهای یارانه ای، از دی ماه سال قبل، بزرگترین برنامه پرداخت یارانه های نقدی در جهان را آغاز کرده و قرار است همه خانواده های هندی که زیر خط فقر یا اندکی بالاتر از خط فقر هستند، یارانه دولتی دریافت کنند.

بر اساس برنامه دولت، نزدیک به 720 میلیون نفر یارانه نقدی دریافت خواهند کرد که این تعداد با جمعیت کل قاره اروپا برابری می کند. انتظار می رود دولت هند به هر خانواده دریافت کننده، به طور متوسط 40 هزار روپیه (720 دلار) در سال یارانه بپردازد. بدین ترتیب یارانه هایی نظیر آنچه برای سوخت، کودهای کشاورزی و غذا داده می شود، از بودجه دولت حذف خواهد شد.

طرح جدید دولت هند از یکم ژانویه سال جدید میلادی (12 دی سال 91) در 18 ایالت آغاز شده و تا پایان سال 2013 میلادی، همه ایالت ها را پوشش خواهد داد.

اگرچه برخی گروهها و افراد مخالف این اقدام هستند اما دکتر مان موهان سینگ نخست وزیر هند و از صاحب نظران اقتصادی مطرح در دنیا در پاسخ به این شبهات تاکید کرد که دولت باید از فناوری جدید نه تنها درانجام خدمات عمومی بلکه در بهبود مدیریت استفاده کند.

وی گفت: یک نمونه خوب از چنین موضوعی، اجرای برنامه صدور یک کارت شناسایی به نام آدهار برای همه اتباع کشور وهمچنین طرح انتقال مستقیم یارانه برمبنای شماره کارت شناسایی آدهار می باشد که دولت آن را چند ماه پیش براه انداخت.

موهان سینگ که چند ماه قبل به ایران سفر کرده بود ، تاکید کرد: اجرای این طرح زمینه را برای شناسایی بهتراقشار واجد شرایط دریافت یارانه و کاهش تاخیر درواگذاری فوایدی چون بورسیه تحصیلی و بازنشستگی به افراد واجد شرایط، مفید واقع خواهد شد.

نخست وزیر هند در پایان تاکید کرد که این طرح همچنین به مهار اتلاف وقت، دزدی وتضمین فراگیری مالی کمک خواهد کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار