"منوچهر اکبرلو"معتقد است: کارکرد اول در اولین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی توجه و تمرکز به اهمیت عنصر نمایشنامه است زیرا این بخش در سایر جشنواره ها این بخش در حاشیه اجراها قرار می گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از روابط عمومی اولین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی، منوچهر اکبرلو وجود نهادی که صرفا روی نمایشنامه نویسی متمرکز باشد را نیازی مورد غفلت واقع شده دانست و گفت: اگر معتقد باشیم که تئاتر مسئله ای جدی است و باید با آن جدی و اصولی برخورد کرد بنابر این باید بپذیریم که برای بخش های مختلف آن نیازمند انجام فعالیت های زیربنایی هستیم و وجود یک نهاد که صرفا روی نمایشنامه نویسی متمرکز باشد یک نیاز ضروری و مورد غفلت واقع شده محسوب می شود.

این نویسنده و پژوهشگر در ادامه افزود: توجه به تولید نمایشنامه های ماندگار و الگو، حمایت از نمایشنامه نویسان، گسترش آموزش و در یک کلام احیای اهمیت نمایشنامه از جمله کارهایی است که بنیاد ادبیات نمایشی ایران می تواند به سرانجام برساند. طبیعی است که فعالیت های این بنیاد باید کاملا جدا از فعالیت های جاری اداره کل هنرهای نمایشی و جشنواره های رایج در تئاتر باشد و باید بنیاد ادبیات نمایشی که با این محوریت تشکیل شده حمایت شود و لازم است نهادهای فرهنگی مرتبط با تئاتر نیز در رساندن این بنیاد به اهداف مورد نظر و متعالی خود همکاری لازم را داشته باشند.
اکبرلو  با توجه به تشکیل بانک اطلاعاتی نمایشنامه نویسان و جمع آوری نمایشنامه ها در بنیاد ادبیات نمایشی تصریح کرد: نبود اطلاعات در زمینه های مختلف هنری و فرهنگی همواره آسیب بزرگی را متوجه این عرصه کرده و بدون بانک اطلاعاتی ما نمی دانیم که تا بدین جا چه مسیری را پیموده ایم و نمی دانیم که موجودی ما در این عرصه از لحاظ کیفی و کمی چیست و بدون چنین مجموعه ای نمی توانیم ارزیابی صحیحی از گذشته و حال خود داشته باشیم تا بتوانیم بر اساس آن برای آینده تحلیل صحیح و برنامه ریزی مناسب ارایه کنیم.
وی در ادامه تصریح کرد: این مجموعه بخش مهمی از تاریخ تئاتر ما را تشکیل خواهد داد و بدیهی است تشکیل این مجموعه از جمله نیازهای اساسی و بزرگی است که هر چه دیرتر انجام می شد زیان بیشتری داشت. بنابراین تشکیل بانک های اطلاعاتی موجود در بنیاد ادبیات نمایشی ایران فرصتی انکار ناپذیر است.
این نویسنده در پایان گفت: موفقیت بنیاد ادبیات نمایشی ایران به رونق نمایشنامه نویسی کمک می کند و رونق نمایشنامه نویسی نیز به ارتقای تمامیت تئاتر خواهد انجامید و در نتیجه تئاتر را در نهادهای دیگر نیز رونق داده و کیفیت آن را افزایش خواهد داد و صد البته نتیجه نهایی مناسب و مثبت این جریان در روند رو به رشد مسایل فرهنگی و اجتماعی کمک خواهد کرد.
گفتنی است اولین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی به همت بنیاد ادبیات نمایشی ایران در دهه سوم اردیبهشت 1392 با حضور نمایشنامه نویسان کشور و بزرگان این عرصه و حمایت همه جانبه معاونت امور هنری برگزار خواهد شد./ي2
برچسب ها: اکبرلو ، ادبیات ، نمایشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار