نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت حاكميت قرآن بر جامعه تأكيد كرد و گفت: رعايت اين تفكر كه فعاليت قرآنی تبديل به روح امور شود موجب رشد و زايش روزافزون قرآن، بركات و آثار آن در زندگی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،حجت‌الاسلام محمدحسين حسين‌زاده‌بحرينی، نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، با اشاره به اينكه در فعاليت‌های قرآنی ميان يك سازمان و يا نهاد خصوصی و دولتی تفاوتی وجود ندارد، يادآور شد: هيچ گونه منع شرعی و عرفی برای فعاليت‌های قرآنی در فضاهايی كه قالبی برای كسب و كار است، وجود ندارد.

وی در ادامه خاطر نشان كرد: وقتی قرار باشد قرآن را ضميمه كارهايمان كنيم بايد به اين نكته توجه داشت كه سطحي به قرآن و آيات آن ننگريم.

نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس بر ضرورت حاكميت قرآن بر جامعه تأكيد كرد و گفت: آنچه بايد در يك جامعه اسلامی مهم باشد، سبك زندگی و رفتار مردم است كه بايد برگرفته از اصول قرآنی باشد.

وی اظهار كرد: ممكن است فعاليت‌های قرآنی نيز از فعاليت‌های روزمره‌مان حذف شود كه تبديل شدن فرهنگ قرآن به روح كارها و فعاليت‌هايمان امكان اين جدايی را از ميان مي‌برد و رعايت اين تفكر كه فعاليت قرآنی تبديل به روح امور شود موجب رشد و زايش روز افزون قرآن، بركات و آثار آن در زندگی خواهد شد.

بحرینی در ادامه اظهار كرد: گاهی افراد سرپرستی ايتام را بر عهده مي‌گيرند و با توجه به نص صريح قرآن كريم و دستور اجرای اين حكم از سوی خداوند بر پيامبر اكرم(ص)، مي‌توان عمل به آن را در واقع عمل به قرآن دانست و اين همان روح قرآن است.

نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس شورای اسلامی در پايان تأكيد كرد: تنها در صورتی مي‌توان دستورات قرآن را در زندگی پياده كرد كه عمل به قرآن در تمام امور روزمره ما مشاهده شود./س

 

 

برچسب ها: فرهنگ ، قرآن ، روح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.