یک کارشناس اقتصادی گفت: تحقق حماسه اقتصادی در بخش معدن، موضوع غیرقابل اجرایی محسوب نمی‌شود، بلکه با مدیریت و اتحاد می‌توان آن را به اثبات رساند.

کرمی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به این که امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام‌‌گذاری شده، می‌توان با شناخت ظرفیت‌ها و توانایی در این بخش عزم همگانی برای تحقق یک حماسه ملی را رقم بزنیم.  
 
وی در ادامه افزود: کشور ما یکی از کشورهایی است که از نظر گنجینه‌های زمینی حرف برای گفتن دارد، بنابراین می‌توان با تخصیص اعتبار لازم برای گسترش فعالیت معدنی با همکاری بخش دولتی و خصوصی حماسه اقتصادی را محقق کرد.  
 
این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: فعالیت اکتشافی بخش معدن که منحصر به یک سازمان دولتی باشد، نمی‌تواند ضامن تحقق اهداف مدون شده این بخش را ایجاد کند، بلکه هر شرکت معدنی و سرمایه‌گذار می‌تواند برای تامین مواد اولیه خود یک خط ارتباطی مستقل اختصاص دهد.  
 
کرمی گفت: با گسترش فعالیت‌های اکتشافی و بهره برداری مناسب از ذخایر معدنی می‌توان نیاز به واردات و تامین مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان را برطرف کرد و زنجیره واردات را قطع و رونق اشتغال در داخل و رشد تولید را موجب شد.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: هم‌سویی بخش های دولتی و خصوصی در سال جاری به ویژه‌ در بخش معدن می‌توان کمک قابل توجهی به تحقق حماسه اقتصادی داشته باشد.  
انتهای پیام/  

برچسب ها: کرمی ، کارشناس ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار