سرپرست معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از صادرات 245 میلیون و 200 هزار دلار محصولات کشاورزی از استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، حسابی در جلسه تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به افزایش سه درصدی ارزش صادرات سال گذشته نسبت به سال 90 گفت: 11. 5 درصد صادرات غیرنفتی استان مربوط به محصولات کشاورزی است.

وی عمده ترین محصول صادراتی استان را کشمش عنوان کرد و گفت: متوسط ارزش صادراتی این محصول برای هر کیلو 7/2 دلار (کشمش تیزابی2. 2 وکشمش انگوری3. 2دلار) است. حسابی ارزش صادرات کشمش از استان در سال گذشته را 134میلیون دلار اعلام کرد و گفت: 55 درصد ارزش کل صادرات بخش کشاورزی استان از صادرات این محصول حاصل شده است.

وی گفت: بعد از کشمش در میان محصولات باغی، سیب درختی با 47 میلیون دلار بیشترین سهم صادراتی محصولات کشاورزی استان را داشته است.

معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان یادآوری کرد: 15درصد صادرات سیب کشور از آذربایجان شرقی صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه به طور متوسط ارزش هرکیلو محصول صادراتی در زیربخش دام 6/1 دلار است، گفت: سال گذشته 32 میلیون دلار محصولات دامی به وزن 19 هزار و 500 تن از استان آذربایجان شرقی صادر شده است.

حسابی اعلام کرد: بیشترین درآمد صادراتی در این زیربخش مربوط به صادرات ماست با 10 میلیون دلار (9 هزار تن) ، روده، شکمبه و بادکنک با هفت میلیون دلار (200 تن) ، شیر و خامه با سه میلیون و 600 هزار دلار (1500 تن) است. وی از صادرات هشت میلیون دلار سیب زمینی (30هزارتن) ، چهار میلیون دلار پیاز (12هزارتن) و 1. 5 میلیون دلار گوجه فرنگی (38هزار تن) در سال گذشته خبرداد و گفت: صادرات سیب زمینی از نظر وزنی 6 برابر و پیاز 55 درصد نسبت به سال 90 افزایش داشته است.

حسابی با اشاره به اینکه در زیر بخش صنایع تبدیلی نیز صادرات رب گوجه فرنگی با افزایش سه برابری نسبت به سال قبل از نظر ارزش، حدود 9 میلیون دلار درآمد ارزی حاصل داشته است، گفت: سال گذشته بیش از پنج هزار و 307 تن محصول رب گوجه فرنگی از آذربایجان شرقی صادر شده است.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از صادرات شش هزار و 269 تن به ارزش 11 میلیون دلار انواع آب میوه از این استان در مدت یاد شده خبر داد. /س

برچسب ها: صادرات ، محصولات ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.