قانونگذاران جمهوريخواه و دموکرات آمريکا لايحه اي را به منظور اعمال تحريم هاي جديد عليه کره شمالي ازطريق مجازات شرکت‌ها، بانک ها و دولت هايي که داد و ستد تجاري غيرقانوني با پيونگ يانگ دارند ارائه کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، اين لايحه را رهبران کميته امور خارجه مجلس نمايندگان آمريکا روز جمعه آن ارائه کردند. 

مقامات کنگره مي گويند هدف از اين تحريم ها تقويت تحريم هاي موجود عليه کره شمالي و گسترش اين تحريم هاست.

اين اقدام بازتاب نگراني روزافزون از توسعه موشکي و تسليحات هسته اي کره شمالي و نااميدي از سياست هاي آمريکا براي جلوگيري از اين برنامه هاي پيونگ يانگ است.

لايحه جديد تحريم هاي کره شمالي شبيه تحريم هايي است که عليه ايران به اجرا درآمده است. 

چنين اقدامي احتمالا با مخالفت چين روبرو خواهد شد آن هم در حالي که دولت باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا به دنبال همکاري بيشتر پکن باهدف افزايش فشار بر پيونگ يانگ و پايان دادن به تهديدهاي کره شمالي درخصوص به راه انداختن يک جنگ هسته اي است. 

چين تاکنون با شديدترين تحريم هاي شوراي امنيت سازمان ملل عليه کره شمالي در واکنش به آزمايش هسته اي ماه فوريه اين کشور موافقت کرده است. 

چين که مهمترين حامي کره شمالي به شمار مي رود مدتها در تلاش براي کمک به ازسرگيري بدون قيد و شرط مذاکرات شش جانبه بوده است. 

اما آمريکا و متحدان آن يعني کره جنوبي و ژاپن به علت لفاظي هاي جنگ طلبانه کره شمالي و چرخه تنش ها و همچنين مذاکرات بي نتيجه که باعث طولاني شدن اين بحران شده است ، نگران دادن امتياز به پيونگ يانگ هستند. 

چين که در جنگ سال 1950 تا 1953 دو کره از کره شمالي در برابر کره جنوبي حمايت کرد تمايلي به فشار بر پيونگ يانگ نشان نداده است زيرا از آن بيم دارد که بي ثباتي داخلي در کره شمالي باعث سرازير شدن سيل آوارگان کره شمالي به چين شود. 



برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار