دولت عراق به اردن اطلاع داده است گذرگاه مرزی طربیل در مرز بین دو کشور را به مدت دو روز خواهد بست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه  ، وزارت امور خارجه اردن یکشنبه در بیانیه ای با اعلام این خبر افزود عراق اعلام کرده است گذرگاه مرزی طربیل را به سبب مسائل داخلی می بندد.

این گذرگاه از بامداد روز سه شنبه به مدت چهل و هشت ساعت بسته خواهد بود .

در بیانیه وزارت امور خارجه اردن که خبرگزاری رسمی این کشور آن را منتشر کرد، آمده است پروازها همانند گذشته بین دو کشور ادامه خواهد یافت.

در این بیانیه آمده است وزارت امور خارجه اردن با هماهنگی با سفارت عراق در امان برای یافتن راهکار مناسبی که ادامه صدور محصولات کشاورزی اردن به عراق را در این مدت تضمین کند، تلاش می کند و سفارت عراق نیز آمادگی خود را برای هماهنگی به منظور یافتن راهکاری که حل و فصل این قضیه را تضمین کند، اعلام کرده است.

گذرگاه مرزی طربیل حدود سیصد و هفتاد کیلومتر از امان و پانصد و هفتاد کیلومتر با بغداد فاصله دارد و تنها گذرگاه مرزی بین دو کشور است و مسافران از این گذرگاه تردد می کنند و کالاها و همچنین نفت خام عراق از این گذرگاه به اردن صادر می شود .

گذرگاه طربیل در استان الانبار در غرب عراق قرار دارد که بیشتر ساکنان آن را سنی ها تشکیل می دهند و روز شنبه شاهد کشته شدن پنج سرباز عراقی در حمله افراد مسلح ناشناس بود .
برچسب ها: عراق ، گذرگاه ، مرزی ، اردن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار