دو سارق مسلح که اقدام به سرقت طلا فروشي در خيابان پيروزي و همچنين زورگيري در مناطق شرقي تهران مي‌کردند، توسط پليس آگاهي دستگير شدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ؛  23 آذر سال گذشته بر اساس اعلام مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 وقوع يک فقره سرقت مسلحانه از يک مغازه طلا فروشي به آدرس خيابان پيروزي ـ چهارراه کوکاکولا به کلانتري 121 سليمانيه اعلام شد که با حضور مأموران کلانتري در محل و تأييد خبر، بلافاصله موضوع به پليس آگاهي تهران بزرگ اعلام و تيم بررسي صحنه سرقت اداره يکم مبارزه با سرقت‌هاي مسلحانه حاضر شد.
 
صاحب مغازه طلافروشي در اظهارات اوليه خود به کارآگاهان گفت: فردي حدودا 30 ساله با تهديد اسلحه اقدام به سرقت چند سرويس طلا از ويترين مغازه کرد و در کمتر از يک دقيقه از محل متواري شد. 
 
با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع سرقت مسلحانه و به دستور بازپرس شعبه 12 دادسراي ناحيه 27 تهران، پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار کارآگاهان اداره يکم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
 
صاحب طلافروشي پس از حضور در اداره يکم، در خصوص زمان سرقت مغازه طلافروشي به کارآگاهان گفت: در ساعت 20:40 جواني وارد مغازه شد و در خصوص خريد طلا سوالي پرسيد؛ هنوز چند ثانيه از ورود وي به داخل طلافروشي نگذشته بود که ناگهان اسلحه اي را از زير لباسش خارج و تهديد کرد که در صورت مقاومت و يا ايجاد سر و صدا به سمت من شليک خواهد کرد؛ تمامي اين اتفاقات کمتر از يک دقيقه طول کشيد و فرد مسلح پس از سرقت چند سرويس طلا از داخل ويترين، به سرعت از مغازه خارج و با يک دستگاه خودرو پرشيا سفيد رنگ از محل متواري شد.
 
در ادامه رسيدگي به اين پرونده، کارآگاهان اطلاع پيدا کردند که همزمان با اعلام خبر سرقت مسلحانه به کلانتري و شناسايي مشخصات خودرو، بلافاصله طرح مهار در از همان دقايقي اوليه وقوع سرقت آغاز و مأموران کلانتري 110 شهدا موفق به کشف پرشيا  شدند؛
 
با بررسي سوابق ثبت شده در سيستم جامع پليس مشخص شد که خودرو پرشيا داراي سابقه سرقت بوده و سارقان 2 روز پيش اقدام به سرقت آن به شيوه "زورگيري" کرده اند.
 
مالک پرشيا پس از حضور در اداره يکم، به کارآگاهان گفت: داخل ماشين در مقابل منزلم واقع در ميدان شهدا نشسته و منتظر همسرم بودم که ناگهان دو نفر  با قمه وارد ماشين شدند ؛ ابتدا پول هايم را گرفتند و در ادامه با تهديد قمه مرا پياده و ماشين را سرقت کردند.
 
کارآگاهان اداره يکم پليس آگاهي با بررسي سوابق جرايم ارتکابي با استفاده از خودرو پرشيا سفيد رنگ اطلاع پيدا کردند که سارقان قصد داشتند تا با استفاده از خودرو مسروقه و به شيوه ايجاد تصادف صوري اقدام به زورگيري يک دستگاه خودرو 206 در محدوده تهرانپارس کنند.
 
در اين رابطه با مراجعه خانم جواني به اداره يکم، وي در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در خيابان دماوند، نرسيده به سه راه تهرانپارس ، در داخل 206 منتظر مادرم بودم که يک پرشياي سفيد رنگ، از پشت سر با خودرو من تصادف کرد؛ دو نفر مرد جوان از پرشيا پياده و از من و مادرم درخواست کردند تا براي تعيين خسارت و دادن مدارک به يک چهارراه بالاتر رفته تا تعميرگاه ميزان خسارت ماشين را مشخص کند؛ به بهانه رفتن به تعميرگاه، يک نفر از آنها در صندلي عقب ماشين ما نشست و به دنبال پرشيا حرکت کرديم. پس از دقايقي کوتاه، پرشيا داخل يکي از کوچه هاي فرعي شد که ناگهان جوان داخل ماشين چاقويي را بر روي گردنم گذاشت. مادرم خودش را به بيرون از ماشين انداخت و با داد و فرياد از مردم کمک خواست؛ مادرم که در زمان خارج شدن از ماشين متوجه قصد سارقان براي سرقت ماشين شده بود، همزمان با بيرون رفتن از ماشين کليد آن را برداشته و به همين علت سارقان نتوانستند تا ماشين را سرقت کنند اما با اين وجود کيف دستي من و مادرم را به همراه تمامي وجوه نقد و مدارک شناسايي داخل آن سرقت و هر دو نفر با خودرو پرشيا از محل متواري شدند.
 
در ادامه رسيدگي به اين پرونده و همزمان با انجام چهره نگاري از صاحبان خودروهاي 206 و پرشيا، کارآگاهان به بررسي تصاوير بدست آمده از دوربين هاي مداربسته طلافروشي پرداخته و اطمينان پيدا کردند که يکي از سارقان خودروهاي 206 و پرشيا همان فرد مسلح داخل طلافروشي است که با تهديد اسلحه کمري اقدام به سرقت طلا از داخل مغازه کرده؛ کارآگاهان با بررسي تصاوير بدست آمده از سارقان بويژه سارق مسلح داخل طلافروشي و همچنين بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار موفق به شناسايي يکي از مجرمان پليس آگاهي به نام مهدي 25 ساله شدند که در سال 90 و به همراه فردي ديگري به نام عليرضا 26 ساله به اتهام سرقت به عنف توسط کارآگاهان اداره پنجم دستگير و روانه زندان شده بود.
 
با شناسايي دقيق هر دو متهم پرونده ، کارآگاهان اداره يکم با بهره گيري از اقدامات پليسي و اطلاعات بدست آمده از پرونده سوابق متهمان موفق به شناسايي محل هاي تردد هر دو متهم در محدوده خيابان پيروزي ـ خيابان نيکنام شده و پس از اطمينان از حضور متهمان در محل ، هر دو نفر آنها را در ساعت 10:00 صبح روز 8 ارديبهشت سال جاري دستگير و به اداره يکم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل کردند.
 
با دستگيري متهمان و آغاز تحقيقات، هر دو متهم پس از مواجهه حضوري با شکات پرونده و همچنين تصاوير بدست آمده از دوربين هاي مداربسته طلافروشي لب به اعتراف گشوده و در اعترافات اوليه به سرقت مسلحانه از طلافروشي، زورگيري خودرو پرشيا و تلاش براي سرقت به عنف خودرو 206 و تهديد مالباختگان با سلاح سرد و گرم اعتراف کردند.
 
سرهنگ کارآگاه عباسعلي محمديان، رئيس  پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اعترافات صريح متهمان، قرار بازداشت موقت از سوي بازپرس پرونده صادر و هر دوم متهم جهت انجام تحقيقات تکميلي در اختيار اداره يکم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته‌اند./ل
برچسب ها: دستگیری ، مادر ، مواد ، فروش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار