مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: کنگره ملی مهدویت پنجشنبه 12 اردیبهشت‌ماه با حضور تعدادی از مراجع عظام و مسئولان کشوری و استان در شوشتر برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، حجت‌الاسلام سیدعلی میرمحمدی اظهار کرد: 143 مقاله از سوی دانشجویان و طلاب سراسر کشور به دبیرخانه کنگره ملی مهدویت ارسال شده است.

وی با بیان اینکه کنگره ملی مهدویت 12 اردیبهشت‌ماه در شوشتر برگزار می‌شود، خاطر‌نشان کرد: آثار از استان‌های خوزستان، لرستان، نظنز اصفهان، کاشان، قم، شیراز، تبریز، آذربایجان شرقی و خراسان جنوبی به دبیرخانه این کنگره ملی ارسال شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان اینکه 15 مقاله بر‌تر در روز کنگره ارائه خواهند شد، اضافه کرد: از پنج مقاله برتر با اهدای کمک هزینه حج عمره مفرده تقدیر می‌شود.

وی عنوان کرد: در کنگره ملی مهدویت، حجت‌الاسلام راشد یزدی، آیت‌الله سیدمحمد علی موسوی‌ جزایری، نماینده ولی‌ فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز، آیت‌الله سیدعلی شفیعی و آیت‌الله محسن حیدری، نمایندگان مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام سادات ابراهیمی، نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه و رئیس بنیاد مهدویت کشور و دیگر مسئولان استانی و محلی حضور خواهند یافت.

میرمحمدی بیان داشت: پیام آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید نیز در این کنگره قرائت خواهد شد و سخنران این کنگره نیز حضرت آیت‌الله عبدالقائم شوشتری از عرفای به‌نام استان اصفهان و حجت‌الاسلام راشد یزدی از خطبای به‌نام مشهد مقدس است.

وی ادامه داد: اساتید، حجت‌الاسلام سیدحسین مومن، سیدعباس موسوی‌مطلق و محمد علی‌آبادی از شهر مقدس قم داوری مقالات ارسالی را برعهده خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان یادآور شد: در این کنگره از مؤلفان، مؤسسات قرآنی و هیئت‌های مذهبی که در راستای ترویج فرهنگ مهدویت سهم بسزایی داشته‌اند، تجلیل و قدردانی می‌‌شود.

به گفته وی، محورهای این کنگره شامل مهدویت و نقش آن در محورهای دینی، مهدویت و نقش جوانان و حکومت اسلامی و مهدویت از دیدگاه قرآن و روایات است./س
برچسب ها: شوشتر ، میزبان ، مهدویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.