ارتش امریکا هم‌سو با دخالت نظامی فرانسه در مالی، به این کشور افریقایی نیروی نظامی اعزام کرده است.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي  ، نیروی ارتش امریکا در حالی در مالی مستقر شده‌اند که دولت باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور بارها مخالفت خود را با اعزام سربازان امریکا به این کشور جنگ زده ابراز کرده‌است.
واشنگتن پست، روز چهارشنبه  گزارش داد، سرهنگ دوم رابرت فرمن، سخنگوی وزارت دفاع امریکا (پنتاگون)، اعلام کرد، در حال حاضر ده نیروی نظامی امریکا به منظور پشتیبانی ارتباطی با فرانسه و نیروهای افریقایی در مالی به سر می‌برند و دوازده نیروی دیگر نیز در سفارت امریکا در باماکو، پایتخت این کشور افریقایی انجام وظیفه می‌کنند.
این درحالی است که بر اساس این گزارش، وزارت دفاع امریکا در گذشته تاکید کرده که هیچ قصدی برای اعزام نیروی نظامی به مالی ندارد و فقط با سوخت‌‌رسانی هوایی به هواپیماهای جنگی، تقسیم اطلاعات با هم‌پیمانان و انتقال نظامیان از کشورهای همسایه افریقا به مالی با استفاده از هواپیماهای حمل و نقل نظامی امریکا، به نظامیان فرانسه در جنگ مالی کمک خواهد کرد.
در این گزارش آمده است، بر مبنای قوانین امریکا، دولت اوباما از سال ۲۰۱۲ میلادی، درپی کودتای مالی و برکنار شدن رئیس جمهور حاکم این کشور، از هرگونه کمک نظامی به مالی منع شده است.
واشنگتن پست در ادامه نوشت، این درحالی است که بعد از کودتا در مالی، «نشانه‌هایی وجود داشته است دال بر این که برخی از نیروهای عملیات ویژه امریکا در قالب ماموریت‌های اعلام نشده در مالی مستقر شده‌اند.
این روزنامه امریکایی در ادامه خاطر نشان کرد، سه نظامی امریکا در آوریل ۲۰۱۲ میلادی، در حادثه‌مشکوک رانندگی در باماکو کشته شدند.
افزون بر این، جان کلین، نماینده جمهوری‌خواه در کنگره امریکا ماه گذشته توصیه کرد، کماندو‌های این کشور در مالی وارد عمل شوند.
کلین ضمن ابراز این اظهارات در جلسه استماع کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان، از دریاسالار ویلیام مک‌راون، رئیس فرماندهی عملیات‌های ویژه امریکا پرسید، آیا نظامیان وی تلاش‌های خود را با ارتش فرانسه هماهنگ می‌کنند یا خیر. 
به گزارش واشنگتن پست، مک‌راون در پاسخ به سؤال کلین، بدون ذکر جزئیات، گفت، سربازان امریکا با نظامیان فرانسه در مالی همکاری نزدیک دارند.
در حال حاضر دخالت نظامی فرانسه در مالی با حضور چهار هزار نظامی فرانسوی ادامه دارد. از آغاز دخالت نظامی فرانسه در مالی در ماه ژانویه تاکنون، شش نظامی فرانسوی در این کشور افریقایی کشته شده‌اند. 







برچسب ها: بین الملل ، فرانسه ، مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار