یکی از راه های ارتباط این شبکه با مخاطبان خود پایگاه اطلاع رسانی جامع آن است که از طریق آدرس www.sahartv.ir قابل دسترسی است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از روابط عمومی این شبکه بین المللی،  شیدا اسلامی مدیر روابط عمومی شبکه سحر در این باره گفت: همگان هزاره سوم را بنام عصر ارتباطات می شناسند و برقراری ارتباط بدون تبادل اطلاعات میسر نمی شود. امروزه وسایل ارتباط جمعی بسیاری در حال بمباران اطلاعاتی اذهان و افکار عمومی است و فرار از این جریان اطلاعاتی امکان ناپذیر است. در میان تمام این وسایل ارتباطی از رادیو و تلویزیون تا ماهواره و اینترنت، کم هستند رسانه هایی که اقدام به انعکاس سالم و صحیح اخبار و اطلاعات نمایند و بدون توجه به اتفاقات سیاسی فقط اطلاع رسانی را سرلوحه رفتار رسانه خود قرار دهند. شبکه سحر یکی از این رسانه های ارتباط جمعی است که با صداقت و بدون سیاست زدگی اقدام به انتشار اخبار و رویدادهای اجتماعی و فرهنگی می نماید و سایت های سیماهای شش گانه آن تلاش می کنند تا جایگاه خود را در مناطق هدفشان،  به عنوان  منابع معتبر و قابل اعتماد خبری و رسانه مکمل سیماهای این شبکه برونمرزی تثبیت و تسجیل کنند.
به گفته اسلامی یکی از راه های ارتباط این شبکه با مخاطبان  خود پایگاه اطلاع رسانی جامع آن است که از طریق آدرس www.sahartv.ir قابل دسترسی است و از درگاه آن می توان با ورود به 7 سایت زیر مجموعه این پایگاه یعنی سایت فارسی زبان شبکه سحر و سایت های سیماهای انگلیسی، فرانسوی، آذری، بوسنیایی، اردو و کردی سحر، اطلاعات و بخش های متنوع این سایت ها را مشاهده کرد.
 مدیر روابط عمومی شبکه سحر افزود:  قرار دادن بخش های مختلف و ایجاد دسترسی های راحت روز به روز بر آمار بازدیدکنندگان سایت ها می افزاید و با توجه به محدودیت های رسانه ای ایجاد شده از سوی غرب برای رسانه های ایرانی، اقبال مخاطبان شبکه به سایت های سیماها برای تماشای برنامه های سحر از طریق پخش زنده اینترنتی و ...، جایگاه این سایت ها را ارتقا بخشیده است.
وی همچنین اضافه کرد: این شبکه به تازگی یک دسترسی جدید بر روی سایت فارسی زبان خود ایجاد کرده که مخاطبان و علاقمندان به اخبار و اطلاعات جشنواره های داخلی و خارجی سینمایی و تلویزیونی می توانند از این امکان جدید که می توان گفت دستکم در میان پایگاه های اطلاع رسانی ایرانی، امکان و فرصتی بی نظیر یا کم نظیر است، استفاده نمایند.

" شیدا اسلامی " مدیر روابط عمومی شبکه درباره این قابلیت جدید سایت شبکه سحر گفت: به عنوان یک فعالیت اطلاع رسانی، روابط عمومی شبکه اقدام به رصد مستمر سایت های جشنواره های سینمایی و تلویزیونی در ایران و خارج ایران کرده و نتایج را در قالب بولتن هایی در اختیار برنامه سازان و مدیران شبکه قرار می داد که پس از بررسی در سایت های اطلاع رسانی گوناگون به این نتیجه رسیدیم که چنین دسترسی جامعی در کمتر وبسایت سینمایی و تلویزیونی وجود دارد. سپس طراحان و مسئول سایت فارسی شبکه با ایجاد یک دسترسی آسان و کاربردی در صفحه اصلی سایت، این امکان را برای همه مخاطبان فراهم ساختند تا بتوانند به دو زبان فارسی و انگلیسی به اخبار و اطلاعات " جشنواره های داخلی و خارجی " و همچنین فرم ثبت نام در این جشنواره ها دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: سایت های شبکه سحر با دارا بودن امکانات خوب تعاملی یک ارتباط دو سویه مناسب میان مخاطبان و شبکه برقرار کرده اند و مخاطبان می توانند با استفاده از این امکانات ما را از نظرات و پیشنهادات خود درباره برنامه ها و تولیدات شبکه با خبر کنند.

از میان این امکانات تعاملی ؛ وی به بخش "I Report ")شهروند خبرنگار)، امکان پیام گذاری در همه صفحات به صورت اختصاصی، نظرسنجی های مستقل برای هر برنامه و نظرسنجی کلی سایت، امکان به اشتراک گذاری مطالب و عضویت برای دریافت خبرنامه الکترونیک اشاره کرد.

در همین رابطه زهرا رضایی مسئول سایت فارسی شبکه سحر هم به معرفی بخش های مختلف و دسترسی آسان مخاطبان به آنها پرداخت.

رضایی به بخش های مختلف سایت، از جمله بخش اخبار اشاره کرد؛ که به صورت جداگانه برای اخبار هر سیما یک صفحه اختصاص داده است.از دیگر بخش هایی که وی به معرفی آنها پرداخت، می توان به قسمت گالری توجه کرد که از بخش های مختلفی مانند برنامه های ویژه، پشت صحنه برنامه ها و دوبله ها، مناسبت ها، نشست ها، فیلم و سریال های ایرانی و ... تشکیل شده است.

وی درباره بخش برنامه ها هم توضیح داد: در این قسمت، اطلاعات برنامه های شبکه از قبیل "برنامه های ثابت روزانه و هفتگی"، "تازه های دوبله و تولید" و " برنامه های شاخص" قرار گرفته است. یکی دیگر از بخش هایی که رضایی به معرفی آن پرداخت بخش ویدئو و گنجینه های صوتی بود که در آن با دسته بندی مشخص این آرشیو صوتی و تصویری به دقت نظم یافته است.

به گفته رضایی مخاطبان شبکه می توانند از طریق بخش جدول پخش، با مشاهده اطلاعات و مشخصات زمان پخش برنامه های شبکه ، از ساختار برنامه های این شبکه برونمرزی اطلاع پیدا کنند و به وسیله امکان تطبیق زمان پخش تهران با جدول زمانی مناطق مختلف جهان، به محتوای این بخش نیز دسترسی یابند. از دیگر بخش هایی که در سایت موجود است می توان به پیوند ها و آرشیو نیز اشاره کرد که آرشیو سایت شبکه سحر با قابلیت بازیابی بر اساس نوع مطلب یا آیتم بارگذاری شده، نام سیمای مربوطه، دسته بندی های داخلی و کلمات کلیدی، از جمله کامل ترین سیستم های دسترسی محتوای ذخیره شده سایت به شمار می رود.

مسئول سایت فارسی شبکه سحر در مورد اطلاعات جامع از شبکه سحر برای مخاطبان خود افزود: مخاطبان شبکه جهانی سحر می توانند از طریق قسمت درباره ما به طور کامل و روزآمد، اطلاعاتی درباره شبکه سحر و تاریخچه و فعالیت و ساختار آن، همچنین 6 سرویس برنامه ساز آن، مدیران شبکه، تهیه کنندگان و غیره کسب کنند. ضمن اینکه اطلاعات حضور و توفیقات برنامه های شبکه در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی نیز از طریق بخش "ما و جشنواره ها" های این سایت در صفحه اصلی، قابل مشاهده است.این سایت هر چند فارسی است اما برای مخاطبانی که بخواهند به زبان های عربی، فرانسوی، انگلیسی و آلمانی از این سایت استفاده کنند، از طریق امکان ترجمه داخل صفحات، کاربردی می شود.

در ادامه، رضایی درباره استفاده کاربران سایت با استفاده از تلفن های همراه خود که مجهز به سیستم عامل آندروید یا ios(iPhone) باشد نیز توضیح داد و افزود:از دیگر امکانات این سایت می توان به موتور جستجوگر با قابلیت جستجوی پیشرفته اطلاعات در سایت، خبرنامه الکترونیکی و دفترچه یادداشت آنلاین که بر روی تمام صفحات سایت قابل مشاهده است اشاره کرد.

وی در پایان گفت: با ترتیب این امکان کم نظیر و جدید، از این پس برنامه سازان تلویزیون و تولیدکنندگان آثار سینمایی می توانند برای دیدن اطلاعات جشنواره های روز داخلی و خارجی و شرایط و ضوابط شرکت و ارسال اثر برای آنها و دریافت فرم فراخوان و ثبت نام و قوانین و مقررات این جشنواره ها به دو زبان فارسی و انگلیسی ، به سایت فارسی شبکه سحر به آدرسwww.sahartv.ir/fa مراجعه کنند.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار