امام جمعه شهرستان دورود گفت: تکفیری‌ها و وهابیت در میان مسلمانان جایگاهی ندارند و این گروه افراطی مطرود عموم مسلمانان هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام محمدعلی رجایی‌پور در مورد بی‌حرمتی به قبر حجر بن عدی صحابه پیامبر(ص) گفت: اصل اهانت و هتک حرمت به قبر حجر بن عدی از صحابه خاص پیامبر(ص)، نه تنها بین شیعه بلکه در خود اهل تسنن نیز این حرکت محکوم است.

وی در ادامه افزود: در کتاب بخاری به صراحت آمده است که توهین یا جسارت و نبش قبر به صحابه و یاران پیامبر خلاف دین است، بنابراین کسانی که با نام تکفیری یا وهابی دست به این کارهای ناشایست می‌زنند مزدور صهیونیسم و آمریکا هستند و برای دلخوشی آن‌ها این کارها را می‌کنند، تا میان مسلمانان تفرقه ایجاد کنند، تا غربی‌ها به افکار دنیایشان برسند.

امام جمعه شهرستان دورود تصریح کرد: این‌ها از عقل شرع و احکام هیچ اطلاعی ندارند و دست به این جنایت‌ها می‌زنند که غیر از زیر سئوال بردن اسلام و احکام ناب اسلامی چیزی را در پی ندارد.

وی اظهار داشت: البته تکفیری‌ها، وهابیت، القاعده و سلفی‌ها در میان مسلمانان جایگاهی ندارند و این گروه افراطی مطرود عموم مسلمانان هستند.

حجت‌الاسلام رجایی‌پور خاطرنشان کرد: این موضوع را همه می‌دانند که حتی دفن و حفظ قبر در ادیان دیگر نیز دارای جایگاه است، جای تعجب است، این‌ها که ادعای مسلمانی دارند، به پیامبر نیز تعصب نمی‌کنند، پیامبری که به جنازه یهودی نیز احترام می‌گذاشت.

وی در ادامه اضافه کرد: همه مسلمانان و علمای جهان اسلام باید در اسرع وقت بدون صرف زمان واکنش نشان دهند وگرنه در آینده نه چندان دور به قبر پیامبر (ص) نیز بی‌احترامی می‌کنند.
برچسب ها: لرستان ، وهابیت ، مسلمانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.