جوان 33 ساله مینابی با عمل جراحی موفقیت‌آمیز «آنوریسم مغزی» از مرگ حتمی نجات یافت.


به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  دکتر «علی طیبی»، متخصص و جراح مغز و اعصاب بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان میناب گفت: این جوان 33 ساله بر اثر تصادف رانندگی دچار خونریزی مغزی شده بود که در بیهوشی به این بیمارستان منتقل شد.

وی افزود: به محض انتقال این مصدوم به بیمارستان درمان اولیه آغاز شد و با معاینه‌، آنوریسم مغزی تشخیص و با آنژیوگرافی آنوریسم مغزی تایید شد.

وی با اشاره به این‌که عمل جراحی آنوریسم از پیچیده‌ترین جراحی‌هاست، ادامه داد: این عمل با همکاری تیم درمانی این بیمارستان به مدت 6 ساعت به طول انجامید که بیمار 3 روز پس از عمل با حال عمومی خوب ترخیص شد.

این متخصص و جراح مغز و اعصاب با بیان این‌که 30 درصد از افراد مبتلا به آنوریسم مغزی در لحظه نخست خونریزی فوت می‌کنند، افزود: حدود 70 درصد این بیماران در دو هفته‌ی نخست پس از خونریزی جان خود را از دست می‌دهند.

براساس این گزارش، آنوریسم مغزی(Cerebral aneurysm)‏ بیرون‌زدگی به‌صورت حباب در جدار شریان‌های مغزی است آنوریسم عروق مغزی ناشی از یک ضعف در جدار شریان‌های مغزی است که بتدریج به علت بالا بودن فشار در داخل عروق سبب برجستگی و ایجاد حباب می‌شود و چون جدار آن‌ها ضعیف‌تر از جدار طبیعی شریان‌هاست ممکن است پاره و به خونریزی مغزی منجر شود./ج1

برچسب ها: مشهد ، متخصص ، ترخیص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.