رئیس شبکه دامپزشکی گچساران از بازرسی افزون بر 3 هزار دامداری‌ و فروشگاه‌ عرضه مواد غذایی در این شهرستان از یکسال گذشته تاکنون و به منظور نظارت بر توزیع مواد پروتئینی خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران حمیدرضا گوهرگانی اظهار کرد: شبکه دامپزشکی این شهرستان در راستای نظارت بر تولید و توزیع مواد پروتئینی بر فعالیت دامداری‌ها و مراکز و فروشگاه‌های این شهرستان به طور مستمر نظارت داشته و با متخلفان برخورد می‌کند.

وی با اشاره به بازدیدهای مستمر این اداره ادامه داد: حضور دامپزشکی در اماکن توزیع مواد غذایی و پروتئینی‌ ارتقای سطح بهداشت عمومی جامعه را در پی دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی گچساران افزود: از آنجا که آموزش یکی از اصلی‌ترین راه‌های ‌مبارزه با بیماری‌های دامی تلقی می‌شود، برگزاری کلاس‌های آموزشی با هدف ارتقای سطح آگاهی دامداران در روستاها و مناطق مختلف، از دیگر اقدامات شبکه دامپزشکی در این راستا است.

نظارت مستمر دامپزشکی گچساران بر تولید و عرضه مواد پروتئینی

گوهرگانی با بیان این‌که پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیردار مشترک بین انسان و حیوان از جمله اهداف نظارت‌ها و بازرسی‌های شبکه دامپزشکی است، بیان کرد: صیانت از سرمایه دامی و رفاه حال مردم و کمک به دامداران از دیگر اهداف مهم نظارت‌های این شبکه است.

وی افزود: نظارت و بازرسی بر مراکزی مانند قصابی‌ها، کشتارگاه‌های دام و طیور، مراکز عرضه مرغ و تخم مرغ، ماهی، کبابی‌ها و رستوران‌ها و مراکز بسته‌بندی گوشت از جمله فعالیت‌های دامپزشکی گچساران در راستای عرضه محصولات بهداشتی دامی و طیور در این شهرستان است.

گوهرگانی با اشاره به انجام افزون بر سه هزار مورد بازرسی از دامداری‌ها و اماکن و فروشگاه‌هایی عرضه مواد غذایی توسط این شبکه بیان کرد: نظارت بر سلامت فرآورده‌های خام دامی در تمامی مراحل تولید، توزیع و عرضه آن‌ها در اماکنی مانند کشتارگاه‌های دام و طیور، رستوران‌ها از مهم‌ترین وظایف دامپزشکی گچساران است.

وی گفت: شبکه دامپزشکی گچساران در بخش مبارزه با بیماری‌های دامی در جهت حفظ سرمایه ملی کشور و افزایش تولید از طریق مایه کوبی دام‌های بزرگ و کوچک علیه بیماری‌های مهم و واگیر دام‌ها و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام گام‌های اساسی برداشته است.
برچسب ها: دامپروری ، غذایی ، گچساران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.