مدیر دفتر محیط زیست و توسعه پایدار سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: تولید پایدار در تولیدات محصولات کشاورزی کلید دستیابی به توسعه، تجاری شدن کشاورزی، افزایش بهره‌وری و رقابت‌پذیر شدن محصولات در بازارهای بین‌المللی است.

 

احمد بایبوردی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: تولید پایدار در صنایع کشاورزی رابطه مستقیم با تجاری‌سازی کشاورزی دارد و اهمیت دادن به تولید کیفی محصولات با در نظر گرفتن استانداردهای جهانی تولید را در عرصه تجاری پایدار می‌کند.

وی با اشاره ای به نقش کشاورزان بومی در کشاورزی پایدار تصریح کرد: از تجارب ارزشمند کشاورزان و دانش بومی نیز نباید غافل بود چون به عنوان نیروهایی ارزشمند در کشاورزی پایدار قابل اتکّا خواهند بود.

بایبوردی برقراری ارتباط با مراکز تحقیقاتی را در تولید محصولت سالم ضروری دانست و ادامه داد: ارتباط مستمر با مرکز تحقیقاتی و دانشگاهی و استفاده و حمایت از دستاوردهای آنها باعث شکوفایی و پیشرفت کشاورزی می‌شود.

مدیر دفتر محیط زیست و توسعه پایدار سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی کشاورزی را در صورت علمی بودن رقابت پذیر در بازارهای جهانی قلمداد نمود و یادآور شد: هزینه ها در کشاورزی علمی کاهش یافته و کمّیت و کیفیّت این محصولات و رقابت‌پذیر شدن آنها در بازارهای جهانی نیز افزایش می‌یابد.

بایبوردی تاکید کرد: تولید محصولات باکیفیّت باید سرلوحه برنامه های تولیدکنندگان گنجانده شود چراکه سرمایه گذاری برای تولید محصولات سالم و ارگانیک رو به افزایش است/س

برچسب ها: سایه ، تولید ، پایدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.