قم/

حجاب زنان، فلسفه‌ ویژه‌ای در اسلام

عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) گفت: حجاب زنان مسلمان برای آنان مانعی برای مشارکت در مسایل فرهنگی،سیاسی و اجتماعی نیست و حجاب فلسفه‌ ویژه‌ای در اسلام دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم مصطفوی در حاشیه نشست خبری همایش بین‌المللی فلسفه حقوق زن اظهار داشت: ایراداتی که غرب نسبت به مسئله حجاب در اسلام می‌گیرد مغرضانه بوده و دلیلی ندارد تخلفاتی که بر اثر جهالت‌ها در برخی کشورهای اسلامی وجود دارد نباید به نام اسلام بیان شود.

وی با بیان اینکه مسئله حجاب در حقیقت به عنوان دست افزاری برای غربیان است تا بیان کنند زنان و بانوان در اسلام مورد شکنجه و آزار هستند و محدودیت‌هایی در این دین دارند که خلاف اقتضائات طبیعی بشریت است گفت: ایراداتی که برخی افراد مغرض به حجاب در اسلام می‌گیرند ناشی از عدم درک عمیق فرهنگی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) افزود: در حقوق ادعا نیاز به دلیل دارد و با توجه به اینکه در این بین دشمنان حجاب را دلیلی بر مدعای خود در مقابله با اسلام می‌دانند نیاز به تعریف دقیقی از مقوله حجاب در دین مبین اسلام داریم.

وی اظهار کرد: حجاب زنان مسلمان برای آنان مانعی برای مشارکت در مسایل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نیست و حجاب فلسفه‌ ویژه‌ای در اسلام دارد که به هیچ وجه حجاب توهینی برای زنان نبوده و محدودیتی را برای آنان ایجاد نمی‌کند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.