معاون مدیرکل یونسکو در بخش علوم گفت: کشور ایران در زمینه های فناوری، آب، اقیانوس شناسی و تنوع زیستی همکاری بسیار خوبی با یونسکو دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان  گرچن کلونجی عصر دیروز در آیین اختتامیه نهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در اصفهان افزود: ایجاد مرکز منطقه ای توسعه پارک های علم و فناوری و مراکز رشد در اصفهان، مرکز مدیریت منابع آب در تهران و مرکز مدیریت قنات در یزد در همین راستا صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه یونسکو از روش همکاری شبکه ای برای پیشبرد اهداف و برنامه های خود بهره می گیرد، اظهار کرد: مراکز نوع دو یونسکو مانند مرکز منطقه ای پارک های علمی و مراکز رشد در اصفهان یک نمونه از این شبکه هاست.
وی با ابراز خرسندی از ایجاد مرکز منطقه ای توسعه پارک های علمی و مراکز رشد در اصفهان و فعالیت آن در دو سال گذشته گفت: یونسکو با مجموعه های علمی برای گسترش فرهنگ نوآوری، فن آفرینی و کارآفرینی همکاری می کند.
وی برنامه های یونسکو را در دو محور اصلی شامل فعالیتهای کارآفرینی و ایجاد توسعه پایدار و صلح جهانی برشمرد و افزود: فعالیتهای ما بیشتر در حوزه سیاستگذاری علوم و ظرفیت سازی برای آن است.
وی با اشاره به جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی تصریح کرد: نامگذاری این جشنواره به نام دانشمند بزرگ ایرانی که خدمات ارزنده ای به بشر کرده کاری بسیار مناسب است.
کلانجی این جشنواره را بسیار متنوع و منظم دانست و گفت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان این قابلیت را دارد که فعالیتهای خود را به سطح بین المللی گسترش دهد.
وی با تاکید بر اینکه ایران، حرف زیادی برای گفتن در مجامع بین المللی دارد افزود: این کشور می تواند کمک بسیاری به کشورهای دیگر بویژه کشورهای کمتر توسعه یافته در جهت گسترش علوم و فرهنگ نوآوری داشته باشد.
نهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی از 19 تا 21 اردیبهشت در اصفهان برگزار شد/س

برچسب ها: اصفهان ، مدیر کل ، یونسکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.