افزایش 100 درصدی روستاهای بهره مند از آب آشامیدنی سالم در کهگیلویه وبویراحمد یکی از خدمات ماندگار دولت های نهم و دهم به ساکنین روستایی این منطقه محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ياسوج عمق محرومیت منطقه ، پراکندگی روستاها و از طرفی اهمیت حیاتی تامین آب آشامیدنی سالم به عنوان یک شاخص مهم برخورداری و در عین مهمترین مولفه ی ˈ سلامت اجتماعیˈ مقوله ای بودکه پس از دولت نهم مورد توجه برنامه ریزان حوزه اجرایی قرار گرفت.
در آستانه شروع به کار دولت نهم حدود 700روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار بود که حل این مشکل یک تلاش مضاعف وبرنامه ریزی جدی تر را می طلبید و این مهم با این فرایند در دستور کارمدیران اجرایی و شرکت آب وفاضلاب قرار گرفت.
توجه به رفع نیارهای آب آشامیدنی روستاییان درسفرهای استانی دولت ، اختصاص اعتبار و پیش بینی ساخت چند مجتمع بزرگ آبرسانی باعث شد که آهنگ خدمت رسانی دراین بخش شتاب بیشتری بخود گیرد وشمارزیادی از روستاهای کهگیلویه وبویرواحمد دراین مدت به شرعت از نعمت آب وآشامدنی برخوردار شود.
اینک افزایش دو برابری روستاهای برخوردار از آب اشامیدنی سالم کارنامه درخشانی برای شرکت آب وفاضلاب این استان درسایه ی حمایت دولت مهرورز محسوب می شود.
آمنه یکی از زنان روستایی منطقه ˈپشته زیلایی ˈدر این باره به خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج می گوید: یکی از بهترین خدمات سال های اخیر دولت وشرکت آب وفاضلاب روستایی ساخت این مجتمع آبرسانی در این منطقه بوده است.
وی بیان اینکه سال ها رنج تامین آب مردم منطقه بویژه زنان را با زندگی تلخی مواجه کرده بود، گفت: این طرح آبرسانی زمینه رفاه و سلامت مردم را فراهم کرده است و اینک طرح بر نشاط مردم این منطقه به برکت جریان آب سالم افزوده شده است.
یکی از اهالی روستاهای منطقه عالی طیب نیز گفت: باساخت مجتمع آبرسانی این منطقه محروم مردم بیش از پیش به زندگی در این منطقه دلگرم شده اند.
صفرمحمدی افزود: در اهمیت اجرای این طرح بزرگ آبرسانی به بیش از 10روستا همین بس که بسیاری خانوارها را از کوچ به شهر منصرف کرد؛ این کار یک خدمت ماندگار برای مردم منطقه محسوب می شود.
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد گفت:خدمات آبرسانی به روستاها در دولت نهم و دهم یک خدمت ماندگار و در عین حال کارنامه درخشانی برای این مجموعه ی خدمتگزار است.
ˈسجاد رستگارˈ با بیان اینکه در ابتدای کار دولت نهم حدود 700 روستای استان دارای شبکه آب آشامیدنی سالم بود اظهارکرد: هم اکنون یکهزار و475 روستا از نعمت آب آشامیدنی برخوردارند که شاخص برخوداری در این بخش به دوبرابر افزایش یافته است.

وی از جذب میلیاردها ریال اعتبار در قالب بودجه استانی ،سفرهای استانی و دیگر فصول بودجه در دولت نهم و دهم برای طرحهای آبرسانی روستایی خبرداد و گفت: حجم بالای کار در بخش آبرسانی به روستاها یک موفقیت چشمگیر و انکارناپذیر است.
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد بهره برداری از حدود هفت مجتمع آبرسانی برای تامین جمعیت پرشماری از روستاهای استان را یک نقطه عطف در کارنامه شرکت آب وفاضلاب روستایی و فصل ماندگاری از خدمت رسانی دردولت نهم ودهم به مردم روستایی این استان برشمرد.
وی گفت:مجتمع های آبرسانی دم لوداب ،عالی طیب ،پشته زیلایی ، سادات محمودی، چاه تلخ ،مجتمع آبرسانی روستاهای بخش مرکزی بهمئی و باباکلان نقش بسزایی را در افزایش تامین آب آشامیدنی جمعیت روستایی این استان داشته است.
وی گفت: درسال 91 از 77 طرح در دست اجرای این شرکت حدود 40 طرح بهره برداری شد و در دهه فجر و هفته دولت نیز 34 روستای این استان از نعمت آب آشامیدنی برخودار شدند.
مهندس رستگار از ساخت 628 مخزن از ابتدای کارشرکت آب وفاضلاب روستایی تاکنون خبرداد و گفت: بیش از 50 درصد این مخازن در دولت نهم ودهم ساخت وبهره برداری شده است.
وی حجم مخازن این شرکت را 91 هزار متر مکعب برشمرد وافزود: در این بخش نیز با جذب اعتبارات مطلوب خدمات چشمگیری در هشت سال گذشته صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد اضافه کرد : در سال 91 از اعتبارات استانی 25درصد تحصیص و77درصد جذب شد،از سه میلیارد ریال اعتبارات توسعه روستایی 100درصد و از 16میلیارد ریال اعتبارات خشکسالی نیز 85 درصد جذب شد.
وی طول شبکه های انتقال آب روستایی را در پایان سال 90 به میزان شش هزار و 533 کیلومتر اعلام کرد و تصریح کرد: سالانه برای نوسازی این شبکه ها به 100میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
رستگار گفت: هدر روی 40 درصدی آب، وجود انشعاب های غیرمجاز و اصلاح الگوی مصرف ازمهمترین مولفه های است که این شرکت برای آن برنامه ریزی و تلاش خواهد کرد.

وی گفت: 300 هزار نفر در روستاهای کهگیلویه وبویراحمد زیرپوشش آبرسانی شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارند./ب
برچسب ها: آبرسانی ، خدمت ، ماندگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.