وب سایت پرسش و پاسخ در مورد سرطان برای آگاه‌سازی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به سرطان و پاسخ به سئوالات مردمی، توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز مدیر گروه واحد مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر این دانشگاه اظهار داشت: با توجه به افزایش آمار مبتلایان به بیماری سرطان در دهه‌های اخیر و به منظور افزایش میزان آگاهی افراد، وب‌سایتی راه‌اندازی شد که در آن مردم امکان ارائه پرسش‌های خود و دریافت پاسخ را به صورت الکترونیکی داشته باشند.

بهمن ناظم‌زادگان افزود: بر این اساس مردم می‌توانند سئوالات و ابهاماتی که در زمینه عوامل خطر و مستعد کننده ابتلا به سرطان، راه‌های پیشگیری از ابتلا و اقدامات مناسب برای شناسایی زودرس و تشخیص به‌موقع سرطان دارند را با مراجعه به این وب‌سایت مطرح کنند.

وی ابراز داشت: بیش از 50 درصد سرطان‌های موجود قابل پیشگیری هستند و اگر راه‌های پیشگیری معرفی شوند ابتلا به بیماری و هزینه‌های درمانی کاهش می‌یابد.

این مسئول عنوان کرد: علاقمندان می‌توانند برای دسترسی به این وب‌سایت به نشانی www.fhc.sums.ac.ir مراجعه و از لینک موجود وارد صفحه مورد نظر شده و پرسش‌های خود را در زمینه پیشگیری از بروز سرطان‌ها در زمینه‌های مختلف مطرح کنند.

مدیر گروه واحد مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر این دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: کارشناسان مربوطه و مشاور علمی برنامه سرطان، پاسخگوی سئوالات مطرح شده هستند و پاسخ‌ها را به نشانی پست الکترونیکی فرد پرسشگر ارسال می‌کنند.

ناظم‌زادگان با اشاره به اهمیت ارائه آموزش‌های لازم برای پیشگیری، اذعان داشت: این اقدام در راستای دستیابی به هدف پیشگیری است، بنابراین مردم از ارائه سئوالات خود در زمینه داروها، روش‌های درمانی نظیر دارو درمانی، شیمی درمانی و ... خودداری کنند.
برچسب ها: فارس ، وب سایت ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.