رئیس اتاق بازرگانی استان قم از بررسی مشکلات و راهکارهای توسعه همکاری با کشور چین در جلسه ویژه‌ای با نمایندگان اتاق ایران و چین خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، ابوالفضل خاکی در نشست مشترک نمایندگان اتاق بازرگانی استان قم با رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی استان قم در خصوص توسعه روابط تجاری با کشور چین اظهار داشت: در سال 90 هیئت تجاری بلند پایه‌ای از استان قم با محوریت اتاق بازرگانی عازم کشور چین شد که نتیجه این سفر عقد خواهر خواندگی بین دو استان قم و گانسو بود.

وی صنایع فولاد، پتروشیمی و سیمان را از ظرفیت‌های این استان دانست و خاطرنشان کرد: این استان در سال‌های اخیر رشد اقتصادی و صادراتی سریع داشته و موانع و مشکلات تجار این استان با کشور چین اغلب در نقل و انتقالات مالی و برخی مسائل مربوط به نرخ ارز و گمرکات است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی قم نیز در این نشست با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار واحد صنعتی در استان قم مشغول به فعالیت هستند افزود: از سال 76 شهرک‌های صنعتی استان قم تاسیس شده است که بنا بر تنوع و تعدد کارخانه‌ها انواع محصولات در استان قم تولید می‌شود.

وی روابط تجاری ایران و چین را در سال 2012 به میزان 4/36 میلیارد دلار ارزیابی کرد و اظهار داشت: در سال گذشته چین دومین شریک تجاری ایران بوده است/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.