آثاری ساخته شده از سوی خوانندگان باید مورد تأید مردم باشد.

سعید گوهری کارشناس موسیقی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی  باشگاه خبرنگاران گفت: خوشبختانه امروزه به خوبی دیده می شود کسانی که به شاخه های هنری همچون خوانندگی علاقه مندند، با حساسیت بیشتری نسبت به تولید آثار فاخر تلاش می کنند.  اما از طرفی مشکلاتی هم در موسیقی پاپ به چشم می خورد که در صورت توجه نکردن به آن می توانند معضلاتی را به دنبال داشته باشد. 
وی در ادامه افزود: زمانی که خواننده ای برای ساخت اثری شروع به کار می کند باید بیشترین حساسیت هنری خود را نسبت به سلیقه مخاطبان در نظر بگیرد اما متاسفانه در بعضی از موسیقی ها تنها سلیقه شخص خواننده به چشم می خورد که این اتفاق درقالب یک موسیقی یک معضل محسوب می شود. 
گوهری در رابطه با انتخاب صحیح اشعار در وهله اول گفت: من معتقدم اولین قدم در ساختار یک اثر فاخر انتخاب شعر آن است چرا که جان مطلب در گویش شنیده شده از موسیقی است، پس این مهم را باید جدی تلقی کرد زیرا این اثر تهیه شده تأثیرش را بر روی یک ملت می گذارد. 
وی عنوان کرد: با وجود افزایش روزمره علاقه مندان به خوانندگی به همان مقدار هوشیاری مردم نسبت به تشخیص آثار فاخر نامناسب بالا رفته و بنظر من بهترین قضاوت کنندگان مردم هستند. 
این کارشناس موسیقی خاطرنشان کرد: هر نوع موسیقی به طور حتم بار مثبت معنوی به دنبال ندارد. پس باید سعی کرد آثار با حساسیت بالا در خور و شان مخاطبان تولید شود تا در جهت ارتقاء تولید آثار فاخر موسیقی نیز سهیم باشیم./ي2
برچسب ها: موسیقی ، مخاطب ، قضاوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار