لايحه تعيين وظايف و اختيارات وزارت راه و شهرسازي از سوي رئيس جمهور تقديم مجلس شد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، لايحه تعيين وظايف و اختيارات وزارت راه و شهرسازي كه به تصويب هيئت وزيران رسيده است، از سوي رئيس جمهور تقديم مجلس شد.
در مقدمه توجيهي اين لايحه آمده است: در اجراي ماده(3) قانون تشكيل وزارت راه و شهرسازي -مصوب 1390- و با توجه به تكاليف مقرر در احكام قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه و قانون اجراي سياست هاي كلي اصل(44) قانون اساسي و به منظور احصاي وظايف و اختيارات وزارت راه و شهرسازي لايحه تعيين وظايف و اختيارات وزارت راه و شهرسازي براي طي تشريفات قانوني تقديم مجلس مي شود.
بر اساس اين لايحه، استفاده از امكانات شركت هاي هواپيمايي خارجي براي حمل و نقل مسافر در فرودگاه هاي داخلي كشور تا زمان رفع نياز توسط شركت هاي داخلي مجار است.
وزارت راه و شهرسازي مجاز است حق بهره برداري از بزرگراه ها و آزادراه هاي دولتي و مشاركتي (پس از پايان دوره مشاركت) و تاسيسات جانبي آن را با مسئوليت نگهداري از آنها به متقاضيان واجد شرايط از طريق مزايده عمومي براي مدت معين واگذار و وجوه حاصل از حق بهره برداري را پس از واريز به خزانه در قالب بودجه سنواتي به عنوان سهم آورده دولت در احداث آزاد راه هاي جديد مصرف كند.
همچنين عوارض تردد انواع وسايل نقليه از بزرگراه ها و آزاد راه ها حسب مورد بر اساس قراردادهاي مشاركت يا نگهداري و بهره برداري تعيين و با تاييد وزير راه و شهرسازي قابل وصول خواهد بود.
برچسب ها: لایحه ، وظایف ، اختیارات ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار