معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه 9 درصد جمعیت معتادان اصفهانی، زن هستند،‌ گفت: بر اساس آمار ارایه شده توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر استان حدود 10 هزار 800 نفر از 120 هزار معتاد شناخته شده در اصفهان زن هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران مرضیه فرشادی، با اشاره به اینکه برخی از زنان تحت پوشش همسر خود درمان می‌شوند و نمی‌توان آمار واقعی از تعداد زنان معتاد زیر نظر بهزیستی ارایه داد، اظهار کرد: در سال 91 در حدود 543 زن معتاد تحت پوشش بهزیستی اصفهان خدمات درمانی دریافت کرده‌اند که از این تعداد 281 نفر از درمان‌های سرپایی استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به راه‌اندازی دو مرکز اقامتی میان مدت برای زنان در سال 91 بیان کرد: تاکنون چهار مجوز دیگر برای تاسیس مراکز اقامتی میان مدت در استان اصفهان صادر شده است.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان اضافه کرد: باید با تاسیس این مراکز از پراکندگی افراد جلوگیری و شرایط مطلوب درمان به ویژه برای زنان را فراهم کرد.

فرشادی با اشاره به کاهش میانگین سن اعتیاد میان زنان در اصفهان گفت: در گذشته میانگین سن اعتیاد در میان زنان اصفهانی بین 20 تا 25 سال بود در حالی که این میانگین در سال‌های اخیر به 18 سال کاهش یافته است و هم‌امنون حتی شاهد کاهش این سن به کمتر از 18 سال نیز هستیم.

وی با اشاره به رشد آمار زنان معتاد در سال 91 نسبت به سال 90 افزود: در سال 90 زنان شش درصد تعداد کل معتادان را استان را تشکیل می‌داند در حالی که این آمار در سال گذشته بین 7 تا 9 درصد افزایش پیدا کرد.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان اظهار امیدواری کرد: با توجه به فعالیت‌های انجام شده در این بخش در سال جاری افزایش پیدا نکند اما این موضوع غیر قابل پیش‌بینی است و احتمال دارد این‌ آمار افزایش یابد.

فرشادی با بیان اینکه روان‌گردان و شیشه پر مصرف‌ترین مواد مخدر در میان زنان است، افزود: تصورات نادرست مانند تاثیر روان‌گردان‌ها بر کاهش وزن و شفافیت پوست موجب گرایش زنان به مصرف مخدرهای صنعتی شده است.

وی روابط خانوادگی را جدی‌ترین عامل اعتیاد زنان عنوان کرد و گفت: اگرچه اکثر مردان خارج از محیط خانواده به دام اعتیاد گرفتار می‌شود، اما اعتیاد زنان بیشتر در میان خانواده صورت می‌گیرد و ماده مخدر مصرفی آن‌ها نیز وابسته به ماده مصرفی شوهرانشان دارد.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه مشکل عمده زنان معتاد درمان نیست، تصریح کرد: ارایه خدمات پس از درمان برای زنان معتاد بسیار با اهمیت است، زیرا این افراد پس ترک برای اشتغال و تهیه مسکن به مشکلات جدی روبه‌رو می‌شوند و به همین دلیل سعی شده تا در مراکز اقامتی یک مهارت اولیه در کوتاه مدت به این زنان آموزش داده شود.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: اصفهان ، معتاد ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.