عضو کمیته امور خارجی کره جنوبی صبح امروز(دوشنبه) با نایب رئیس گروه دوستی ایران و کره جنوبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران عضو کمیته امور خارجی کره جنوبی صبح امروز(دوشنبه) با محمدعلي اسفناني نایب رئیس گروه دوستی ایران و کره جنوبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

اسفنانی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی و فرهنگی میان دو کشور ایران و جمهوری کره از توسعه و گسترش روابط فیمابین در تمامی زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی استقبال کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه ظرفیت‌های بالقوه بسیاری برای گسترش و تحکیم روابط دو کشور وجود دارد، تصريحكرد: ایران و کره جنوبی دو کشور قدرتمند، مهم و اثرگذار در صحنه بین‌المللی هستند و این شاخصه خوبی برای گسترش همکاری‌های میان دو کشور است.

نایب رئیس گروه دوستی ایران و کره جنوبی همچنین با تاکید بر اراده پارلمان جمهوری اسلامی ایران جهت توسعه همه‌جانبه روابط با کره جنوبی گفت: دو کشور باید تلاش کنند تا از تمام ظرفیت‌های خود جهت توسعه روابط دو کشور به ویژه در بعد فرهنگی، اقتصادی و آموزشی بهره‌ بگیرند.

عضو کمیته امور خارجی پارلمان کره جنوبی نیز در این دیدار دو کشور ایران و کره جنوبی را دارای مشترکات فرهنگی فراوانی دانست و بر ضرورت گسترش روابط فیمابین با استفاده از ظرفیت‌های موجود تاکید کرد و گفت: امیدواریم با تلاش‌های مجدانه روند رو به رشد ارتباطات و همکاری‌های ایران و کره جنوبی روز به روز شاهد پیشرفت‌های بیشتری باشد.

وی در پایان از تداوم همکاری‌های فیمابین به ویژه مناسبات پارلمانی استقبال کرد.

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار