مديركل راه وشهرسازي گيلان از تصويب طرح‎ توسعه وعمراني 15 شهر استان در سال 91 خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي اداره كل راه وشهرسازي استان گيلان، شعبانپور با اعلام اين مطلب گفت: اين طرح‌ها در شهرهاي شفت، رودبار، تالش، لشت نشاء، سنگر ، املش، تولم شهر، بندرانزلي، آستانه اشرفيه، لوندويل، احمدسرگوراب، لاهيجان، رضوانشهر، بندركياشهر و رحيم آباد پس از بحث و بررسي با تاييد اعضاي شوراي برنامه‎ريزي اين استان به تصويب رسيده ودر حال تكميل مدارك است.
وي افزود : طرح توسعه و عمران در اين شهرها به‌صورت يك دوره حداقل 10 ساله منظور شده كه با هدف شناخت و برنامه‌ريزي بر پايه نيازهاي واقعي وتوسعه بلندمدت شهر تدوين شده است وبا پيشرفت فيزيكي 90 درصد در حال انجام است.
قائم مقام وزير در گيلان توسعه فيزيكي بافت شهرها، تعيين كاربري‎ها، تعيين محدوده و حريم شهر، سطوح خدمات عمومي شهر، تعيين ميزان تراكم جمعيت، تراكم ساختماني و تنظيم و تعيين شبكه معابر اصلي را از مهم‌ترين اهداف و مواردي برشمرد كه در طرح‎هاي جامع به آن پرداخته مي‎شود.
همچنين طرح جامع بر اساس ضوابط جامع نحوه استفاده از زمين‌هاي شهري، موقعيت و مساحت دقيق براي هر يك از آنها، وضعيت تفضيلي شبكه‌هاي عبور و مرور و ميزان تراكم ساختماني در مناطق شهري و اولويت‌هاي بهسازي و نوسازي و توسعه شهري را بر اساس نقشه‌هاي مالكيت اراضي مشخص مي‎كند. 
شعبانپور با بيان اينكه در حال حاضر استان گيلان داراي 52 شهر مي باشد تصريح كرد: تعداد 45 طرح تفضيلي و جامع شهري در برنامه ريزي شهري قراردارد كه از اين ميزان تعداد 23 طرح مصوب وتعداد 22 طرح با پيشرفت 60 درصد در دست تهيه است.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به طرح جامع مصوب مورخ 22/2/88 قراردادطرح تفضيلي شهر رشت در اوايل سال 91 منعقد شد ودر حال حاضر بهنگام نمودن نقشه هاي پايه به اتمام رسيده و با 60 درصد پيشرفت فيزيكي در حال تهيه است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار