رئيس سازمان ميراث فرهنگي برخي مي گويند سازمان ميراث فرهنگي اگر بودجه ندارد چرا اين همه همايش برگزار مي‌كنند، وظيفه ما بوده كه همايش‌هاي مختلف براي بزرگداشت مفاخر برگزار كنيم.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ی میراث ‌فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، "محمد شریف ملک‌زاده" رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در مراسم تجلیل از حافظین میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سراسر کشور که صبح امروز در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد گفت: امروز روز بسیار مبارکی است که از تمامی حافظان میراث‌فرهنگی تقدیر می‌شود گمنامانی‌ که در تمام عرصه‌ها وجود دارند و اهل حاشیه‌سازی نیستند.



وی افزود: فعالیت‌های یگان‌ حفاظت مقدس است در حقیقت آنها وظیفه نگهبانی از مواریث‌ فرهنگی کشور را به عهده دارند.
"ملک‌زاده" تصریح کرد: امروز در یگان‌ حفاظت سازمان میراث‌‌فرهنگی شکل‌گیری خوبی اتفاق افتاده مهم ترین آن ساختارمندی‌اش بوده است.
معاون رئیس جمهور بیان کرد: در سال 92 ساختار سازمان میراث‌فرهنگی را پی گیری کردیم قانونمند شد.
وی اظهار داشت: در جهت ارتقاء پست های سازمانی ظرف دو هفته آینده ارتقاء پست های کارشناسی را در یگان‌ حفاظت خواهیم داشت.
"ملک‌زاده" افزود: 678 پست سازمانی مصوب در یگان‌ حفاظت سازمان میراث‌فرهنگی ایجاد کردیم.
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی تصریح کرد: تنها جایی که امنیت شغلی به معنای واقعی باید انجام شود بحث یگان‌ حفاظت سازمان میراث‌فرهنگی است وی اظهار داشت: تمامی مراحلی که در خصوص خدمات کشوری است در سازمان میراث‌فرهنگی هم همان قوانین برای یگان‌ حفاظت باید انجام شود به طوری که در 72 ساعت آینده تمامی قراردادها‌ به قراردادهای  جاری تبدیل شود.
وی افزود: سازمان میراث فرهنگی سازمانی کاملا تخصصی ، فرهنگی و علمی بوده بنابراین باید اتفاقات خوبی در آن رخ دهد البته باید با مشارکت عمومی همراه باشد.
"ملک‌زاده" تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از 31 هزار اثر ثبت ملی شده که باید از تمامی آنها حفاظت شود ولی تعداد نیروهای یگان‌ حفاظت کافی نیست بنابراین باید قوه مقننه، دولت و دستگاه‌های اجرایی کمک کنند تا افزایش نیرو داشته باشیم.
معاون رئیس‌جمهور بیان کرد: خیلی از بزرگان لفاظی‌ می‌کنند سازمان میراث‌فرهنگی اگر بودجه ندارد چرا این همه همایش برگزار می‌کنند وظیفه ما این است که این کار را انجام دهیم و از تمام کسانی که برای آبادانی کشور تلاش کردند تقدیر کنیم.
وی افزود: باید این جلسات برگزار شود تا کمبودها مرتفع شود حالا بعضی‌ها می خواهند حرفی بزنند اشکال ندارد سازمان میراث‌فرهنگی ما تاریخ تمدن کشور ماست تا جایی که امکان داشته باشد در خدمت تاریخ و فرهنگ ایران با تمام کاستی‌ها خواهیم بود.
"ملک‌زاده" تصریح کرد: یک تمدن نو‌پا با سرقت و خرید آثار تاریخی کشورهای دیگر ادعای تمدن غنی کشورش را می کند.
وی افزود: زمانی که هویت یک کشور دچار فراموشی شود و نگاه بین‌المللی به آن نشود آنجاست که تمدن‌های نوپا خودشان را با تمدن ما که امروز به آن می‌بالیم مقایسه می‌کند.
رئیس‌ سازمان میراث‌فرهنگی بیان کرد: خیلی از محوطه‌های دنیا قدمت‌های تاریخی ندارند اما با آثار دیگران تمدن برای خود درست می‌کنند چگونه ما با این همه آثار تاریخی قدر فرهنگ خودمان را نمی‌دانیم.
وی اظهار داشت: مفاخر بزرگی در تاریخ ایران داریم هر یک از این مفاخر یک ملت هستند چرا کارها را بعضی از دوستان سیاسی می کنند.
"ملک‌زاده" تصریح کرد: بعضی‌ها چون تاریخ را نمی‌شناسند نسبت به برگزاری بزرگداشت مفاخر حاشیه ایجاد می‌کنند.
معاون رئیس‌جمهور افزود: امروز به رئیس جمهور پیشنهاد می‌دهم  روزی را به نام حافظان میراث‌فرهنگی در تقویم ثبت شود.
وی تاکید کرد: تلفن گویای 09669 با همکاری کانون اتومبیل‌رانی و جهانگردی در اختیار یگان‌ حفاظت سازمان میراث‌فرهنگی تا مردم مجرمین موارث‌ فرهنگی را معرفی کنند.
"ملک‌زاده" تصریح کرد: بانک اطلاعاتی کشور در رابطه با مجرمین موارث‌فرهنگی ساماندهی شود و در اختیار یگان‌ حفاظت قرار گیرد همچنین بانک مرکزی اطلاعاتی در خصوص استرداد و سرقت آثار تاریخی تشکیل شود.
معاون رئیس‌جمهور بیان کرد: من از رسانه ملی خواهش می‌کنم داشته‌های تاریخ و فرهنگ و تمدن کشور را اطلاع‌رسانی کنند اگر این کار انجام نشود مشارکت عمومی وجود نخواهد داشت.
وی افزود: سیاست‌زدگی اگر در کشور حاصل شود تمدن‌های نوپا با سرقت تاریخ کشورمان برای خودشان جاسازی می‌کنند.
"ملک‌زاده" تصریح کرد: کودکان ما از دوران ابتدایی باید فرهنگ کشور را بشناسد متاسفانه در کودکستان‌های ما یه‌ توپ دارم قلقلی‌ یاد می‌دهند باید مفاخر فرهنگی ما به آنها معرفی شوند.
معاون رئیس‌جمهور بیان کرد: در سیستم آموزش و پرورش ما باید آثار تاریخی کشورمان تعلیم واقعی داده شود.
گفتنی است؛ در پایان این مراسم از 21 نفر از حافظین‌ میراث‌فرهنگی کشور تقدیر شد و رئیس‌سازمام میراث‌فرهنگی 31 نفر از فرماندهان یگان‌ حفاظت را به همراه خانواده به سفر کربلا می‌فرستد./ص
برچسب ها: ملک ، زاده ، میراث ، فرهگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار