اولين دوره همايش راهکارهاي توسعه صادرات سيمان با هدف کمک به توسعه بازارهاي جديد با همکاري صندوق ضمانت صادرات ايران در محل نمايشگاه بين‌المللي تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در اين نشست که با حضور مسئولان انجمن مدير عامل صندوق ضمانت صادرات ايران، معاون کمک‌هاي تجاري سازمان توسعه تجارت ايران و جمعي از توليد کنندگان و کارشناسان صنعت برگزار شد.

سيد محمد اتابک رئيس انجمن صنفي سيمان با تشريح موقعيت فعلي صنعت سيمان ايران و تاکيد بر جايگاه مهم آن در نظام اقتصادي کشور گفت: صنعت سيمان در حال حاضر با توجه به افزايش تعداد توليد کنندگان آن توانسته است علاوه بر تامين نيازهاي داخل بخش عمده‌اي از توليدات خود را به بازارهاي منطقه صادر کند.

وي  با بيان اين مطلب تصريح کرد: کيفيت و تنوع محصولات توليدي کارخانجات سيمان کشور و نيز موقعيت جغرافيايي مناسب مزيت‌هاي عمده‌اي هستند که خريداران کشورهاي همسايه را به خريد سيمان ايران ترغيب مي‌کنند و ما بايد به مزيت‌ها و پتانسيل‌ها توجه ويژه‌اي داشته باشيم.

اتابک در ادامه اظهار داشت: با وجود مزيت‌هاي فوق، وضعيت قوانين تجاري و رقابت منفي و کمبود زيرساخت‌هاي لازم در کشور باعث شده است نتوانيم از پتانسيل‌هاي موجود براي صادرات محصولات خود به کشورهاي مستعد منطقه بهره کافي ببريم و بيم آن مي‌رود با ادامه روند فوق اين بازارها نيز از دست برود.

رئيس انجمن کارفرمايان صنعت سيمان تاکيد کرد: در حال حاضر کارخانجات سيمان ما با ظرفيت کامل مشغول بکار مي‌باشند و مشکل آنها مازاد توليد است اتابک با اشاره به ابلاغيه افزايش قيمت سيمان که اخيرا اعلام شده توضيح داد طبق تفاهم‌نامه ‌اي که با وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضا رسيد وظيفه تنظيم بازار و بحث قيمت پايه صادراتي صنعت سيمان به اين انجمن واگذار شده و اين نگراني که ممکن است نگاه صادرات محور به سيمان مصرف کنندگان داخل را با کمبود مواجه کند کاملا بي پايه است و براي اين منظور کميته‌اي جهت نظارت بر توليد، توزيع و حتي قيمت‌گذاري تشکيل شده و مصرف کنندگان مي‌توانند در صورت برخورد با هر گونه مشکل مراتب را به اطلاع کميته مستقر در انجمن برسانند./س
برچسب ها: افزایش ، صادرات ، پتانسیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار