فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس از کاهش 88.28 درصدی جرایم میراث فرهنگی در سال 91 نسبت به سال 90 در این استان خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع­رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ سرهنگ صفری در همایش تجلیل از حافظان میراث فرهنگی که صبح امروز در سالن اجلاس سران کشور­های اسلامی برگزار شد، افزود: استان فارس مهد تاریخ و تمدن و نگین میراث فرهنگی در ایران اسلامی است.
او افزود: این استان با آثاری فاخر مایه مباهات هر ایرانی در جای جای دنیاست به همین سبب حفاظت از آثار گران سنگ، وظیفه خطیری است که بر عهده این یگان قرار داده شده است.
او افزود: یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس با دارا بودن 239 نیروی انسانی  در قالب کادر و وظیفه عهده­دار حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی استان       می­باشد.
سرهنگ صفری خاطر نشان کرد: حراست وحفاظت از 3000 هزار اثر ثبتی، 4 اثر ثبتی جهانی، 8 موزه و 893 محوطه تاریخی و حفاظت، از سایتهای کاوش، اسکورت محموله­های اشیاء تاریخی و مقابله با متجاوزان میراث فرهنگی از جمله وظایف این یگان در استان است.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس با اشاره به کاهش 88.28 درصدی جرایم میراث فرهنگی این استان در سال 91 در مقایسه با سال 90 افزود: همچنین با دستگیری 125 نفر از متجاوزین به مواریث فرهنگی آمار برخورد با متجاوزان به مواریث فرهنگی در سال 91 نسبت به سال گذشته 93.5 درصد افزایش داشته است.
او همچنین از کاهش 5132 مورد از قاچاق محموله­های تاریخی در دوره­های مختلف تاریخ خبر داد و گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه در سال 90 با افزایش 88.41 درصدی روبه­ رو بوده است.
سرهنگ صفری یادآور شد: این یگان در راستای چشم­انداز برنامه پنجم توسعه به اهدافی چون حفاظت و صیانت از آثار تاریخی فرهنگی، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، جلوگیری از تجاوز به حرائم تاریخی، جلوگیری از تخریب آثار، جلب مشارکت عمومی برای حفاظت از آثار تاریخی فرهنگی، تعامل بیش از پیش با سازمانهای اجرایی مرتبط، از جمله محیط زیست، منابع طبیعی، شهرداری و اوقاف برای حراست از آثار تاریخی فرهنگی کشور می­‌اندیشد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار