نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان گفت: اگر نامزدی که صلاحیت وی از طرف شورای نگهبان رد شده است، نظر این شورا را قبول نکند و بعد بخواهد در سطح جامعه نیز به دفاع از صلاحیت خود بپردازد، باید بداند که درمیدان دشمن بازی کرده است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، آیت الله مهدوی صبح امروز – چهارشنبه- در حاشیه درس خارج فقه خود درجمع طلاب حوزه علمیه اصفهان، افزود: در همه کشورهای دنیا مرجعی برای بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی وجود دارد که درکشور ما نیز بر اساس قانون این وظیفه مهم به نهاد شورای نگهبان واگذارشده است.

وی با اشاره به پایان بررسی صلاحیت نامزدها در شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان همواره بر اساس معیارها و ضوابط قانونی عمل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: معیار تایید و یا رد صلاحیت افراد در شورای نگهبان بر اساس سلیقه‌ها نیست،  بلکه بر اساس معیارها و  تطبیق شرایط مندرج در قانون اساسی  است. 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان با اشاره به اینکه کسانی که کاندیدا شدند و اکنون صلاحیت آنها احراز نشده است، باید به قانون تمکین کنند، گفت: قانون، شورای نگهبان را حکم قرارداده است و به همین منظور همه باید این حکمیت را بپذیرند .

وی افزود: نامزدهای رد صلاحیت شده اگر اعتراضی هم دارند باید براساس قانون و راه‌های قانونی پیگیری کنند.

آیت الله مهدوی بیان کرد: شورای نگهبان به ملاحظه اینکه نمی‌خواهد غیبت افراد شود به مصلحت نمی‌داند که دلایل رد صلاحیت هرکدام از نامزدها را برای عموم مردم اعلام کند، مگر این که خود شخص نامزد بخواهد دلیل رد صلاحیت وی بیان شود.

وی افزود: رد صلاحیت نامزدها به معنای آن نیست که بگوییم افراد دیگر نمی‌توانند درهیچ عرصه‌ای حضور پیدا کنند./ج1

برچسب ها: مجلس ، نگهبان ، نامزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.