با وجود تحريم‌هاي يک جانبه غرب عليه ايران، واردات نفت اين کشور توسط کره جنوبي در ماه آوريل نسبت به ماه گذشته آن ۷.۵ درصد افزايش پيدا کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پرس تی وی، به گزارش خبرگزاري رويترز، کره جنوبي در ماه آوريل ۴ ميليون و ۱۸۰ هزار بشکه نفت از ايران وارد کرد که اين رقم معادل ۱۳۹ هزار و ۴۰۰ بشکه در روز است.
 
آمار ارائه شده توسط سرويس گمرک کره در ماه ژانويه نشان داد که سئول در دسامبر ۲۰۱۲ ميلادي ۱۸۸ هزار بشکه نفت از ايران وارد کرد که اين رقم حاکي از افزايش ۲۴ درصدي در مقايسه با واردات نفت ايران توسط کره در همين بازه زماني در سال ۲۰۱۱ است.
 
بعد از اينکه نفتکش‌هاي حامل نفت از ايران به کره به دليل تحريم‌هاي غيرقانوني امريکا و اتحاديه اروپا عليه تهران، پوشش بيمه‌اي خود را از دست دادند، کره جنوبي در آگوست و سپتامبر ۲۰۱۲ واردات نفت از ايران را متوقف کرد.
 
با وجود اين، ايران با استفاده از تانکرهاي دولتي براي حمل نفت، به اين تحريم‌ها پاسخ داد؛ اين اقدام باعث شد کره جنوبي بتواند بدون نگراني بابت مسئله بيمه، به واردات نفت ايران ادامه دهد.
 
امريکا و اتحاديه اروپا در آغاز سال ۲۰۱۲ تحريم‌هاي جديدي را عليه صنعت نفت و بخش‌هاي مالي ايران اعمال کردند؛ هدف از اين تحريم‌ها جلوگيري از تمديد بيمه تانکرهاي حامل نفت ايران و تجارت با بانک مرکزي اين کشور توسط ديگر کشورها بود.
 
تحريم‌هاي غيرقانوني تحت هدايت امريکا بر اساس اين اتهام بي‌پايه مبني بر انحراف برنامه انرژي هسته‌اي ايران به سمت مقاصد نظامي، عليه اين کشور اعمال شده‌اند.
 
ايران ضمن رد قاطعانه اتهامات، مي‌گويد به عنوان يکي از امضاکنندگان پيمان منع گسترش سلا‌ح‌هاي اتمي (ان‌‎پي‌تي) و عضوي از آژانس بين المللي انرژي اتمي حق دستيابي به فناوري هسته‌اي براي مقاصد صلح آميز را دارد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار