دوجاریک سخنگوی سازمان ملل دوشنبه شب گفت که گوترش دبیرکل این نهاد بین‌الملل بشدت از تشدید درگیری‌ها میان لبنان و اسرائیل و تلفات بالای غیرنظامیان و آوارگی هزاران نفر بر اثر حملات رژیم صهیونیستی نگران است.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: دبیرکل سازمان ملل در مورد تشدید تنش‌ها در امتداد خط آبی و تلفات گسترده غیرنظامیان از جمله زنان و کودکانی که مقام‌های لبنانی گزارش داده‌اند، و آوارگی هزاران نفر بر اثر شدیدترین بمباران‌های اسرائیل از اکتبر گذشته تا کنون بشدت نگران است.

دوجاریک افزود که گوترش همچنین «بشدت نگران امنیت غیرنظامیان در دو سوی خط آبی از جمله پرسنل سازمان ملل بوده و قویا کشته شدن این افراد را محکوم می‌کند.»

گوترش بر «فزوم فوری کاهش تنش‌ها» تاکید کرد و افزود: همه تلاش‌ها باید به یک راه حل دیپلماتیک اختصاص پیدا کند.

دبیرکل سازمان ملل همچنین «خواستار توقف فوری خصومت‌ها و بازگشت ثبات» شده و «از همه طرف‌ها خواست از غیرنظامیان و زیرساخت‌های نظامی حفاظت کنند.»

رژیم صهیونیستی طی عملیات تروریستی در روز‌های اخیر با منفجر کردن هزاران دستگاه پیجر، بی‌سیم و سیستم‌های ارتباطی و حملات هوایی به مناطق مختلف لبنان دست‌کم صد‌ها نفر را کشته و هزاران تن را زخمی کرد.

بسیاری از کشور‌های جهان و نهاد‌های بین‌المللی انفجار‌های اخیر در لبنان را محکوم و بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کرده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد و تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.

وزارت بهداشت لبنان عصر امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه حملات امروز ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف این کشور ۳۶۵ لبنانی کشته شدند.

طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، این حملات همچنین هزار و ۲۴۶ زخمی نیز بر جای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل حملات به غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده و از همان ساعت اولیه صبح عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی ساعت گذشته با پرتاب ده‌ها موشک مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

حملات امروز حزب‌الله منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شده است؛ طوری که تمامی فعالیت‌های آموزشی در شهر اشغالی حیفا تعطیل و همچنین از شهرک نشینان خواسته شده است که به پناهگاه‌ها بروند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار