رئيس سازمان بهره‌وري با بيان اينکه شاخص شدت انرژي در ايران، 2 برابر متوسط جهاني است، گفت: اين امر به معناي مصرف بيش از حد انرژي و پايين بودن بهره‌وري در کشور است.

سجادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان شاخص‌هاي مختلف در حوزه انرژي و بهره‌وري اظهار داشت: شاخص شدت انرژي بر مبناي قدرت خريد در کشور ما، 2 برابر متوسط جهاني است که اين امر نشان‌دهنده مصرف بالاي انرژي و پايين بودن بهره‌وري در بخش‌هاي مختلف مي‌باشد.
وي ادامه داد: البته شاخص شدت انرژي بر مبناي نرخ برابري ارز در ايران، 5 برابر متوسط جهاني است و بايد توان بيشتري در حوزه مديريت انرژي به کار گرفته شود.
سجادي تصريح کرد: ضريب انرژي شاخص ديگري در اين حوزه است که بر مبناي تسخير نرخ رشد مصرف محاسبه مي‌شود که در اين شاخص نيز جايگاه مطلوبي در جهان نداريم.
رئيس سازمان بهره‌وري اظهار داشت: شاخص بهره‌وري انرژي که عکس شاخص شدت انرژي است، شاخص ويژه در محاسبات به شمار مي‌رود که نشان دهنده نسبت توليد ناخالص ملي به مصرف نهايي است.
وي خاطر نشان کرد: ارتقاي شاخص بهره‌وري انرژي مستلزم مديريت مصرف در حوزه‌هاي مختلف به ويژه در بخش خانگي است اما به هيچ وجه به معناي مصرف نکردن و کاهش رفاه مردم نيست./ک
برچسب ها: انرژی ، مصرف ، بهره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار