مسوول جهاد کشاورزی آبدانان گفت: پنج هزار تن گندم مازاد بر نیاز مصرف از آغاز فصل برداشت تاکنون از کشاورزان این شهرستان خریدار شده است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ايلام ؛ عباس پیری با بیان این مطلب افزود: کار برداشت گندم در سطح 28 هزار هکتار از مزارع شهرستان آبدانان در هفته گذشته با استفاده از 40 دستگاه کمباین آغاز شده است.
وی افزود: با توجه به نبود بارش به موقع و پراکنش نامناسب بارندگی های سال زراعی جاری تولید و برداشت گندم در مزارع شهرستان کاهش نشان می دهد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبدانان پیش بینی کرد: تا پایان فصل برداشت هشت هزار تن گندم مازاد از کشاورزان این شهرستان خریداری شود.
پیری با اشاره به بارندگی های اردیبهشت گذشته آبدانان و خسارت های ناشی از آن گفت: انتظار این بود که در صورت بارش مناسب و پراکنش مطلوب، افزون بر 20 هزار تن گندم مازاد از کشاورزان منطقه خریداری شود.
وی ادامه داد: بارش های بی موقع و خارج از فصل زیان های فراوانی به کشاورزان آبدانانی وارد کرده است که کارشناسان جهاد کشاورزی در حال بررسی و جمع بندی آنها هستند.
پیری یاد آور شد: 28 هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان آبدانان در سال زراعی جاری زیرکشت گندم، جو، کلزا و حبوبات قرار گر فت./ب


 

برچسب ها: خریداری ، گندم ، آبدانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.