شهر 220 هزار نفری ایلام به عنوان مرکز استان صاحب پارکینگ روباز خودرو شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، احداث پارکینگ در حاشیه معابر اصلی و مرکزی شهر ایلام از تردد خودروهای سرگردان جلوگیری می‌کند و در واقع این امر یکی از نیازهای اساسی هر شهر است.

بررسی‌های کارشناسان ترافیکی و انتظامی استان بیانگر این مهم بوده که بخشی از بارترافیک شهر ایلام مربوط به سرگردانی خودروها برای یافتن محل پارک است.

مطب پزشکان، داروخانه‌ها، بازار مرکزی خوراکی‌ها و پوشاک و دیگر صنوف خدماتی شهر ایلام در قسمت‌های مرکزی شهر ایلام بوده و خود این مهم سبب افزایش بار ترافیکی این شهر شده است. 

پلیس راهور استان ایلام نیز مرتفع شدن این گره را در دستور کار خود قرار داده و در این زمینه با اجرای برنامه‌های منظم، موفقیت‌هایی حاصل کرده است.

اما اجرای طرح‌های انتظامی ترافیکی راه حل نهایی مشکل ترافیک شهر ایلام نبوده و باید سایر دستگاه‌های مرتبط با موضوع در این زمینه یاری‌دهنده راهنمایی و رانندگی ایلام باشند.

تعریض معابر شهر ایلام، ساخت پارکینگ و دیگر طرح‌های کارشناسی از مهم‌ترین راه ‌چاره رفع این معظل در این شهر است که باید مدنظر باشد.

با این شرایط ظاهراً شهر ایلام با همت شهردار ایلام صاحب پارکینگ کوچکی شده و این جای تحسین دارد.

شهردار ایلام در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: پارکینگ روبازی در معبر اصلی شهر ایلام و در خیابان شهید عبدالهی‌پور ایجاد شده است.

خالق منصوری ادامه داد: گستره این پارکینگ یک‌هزار و 550 متر مربع بوده و قابلیت گنجایش 100 خودرو را دارد.

وی ادامه داد: همچنین کاهش بار ترافیک هسته مرکزی شهر مهم‌ترین هدف ایجاد پارکینگ روباز در معبر اصلی شهر ایلام است. 

این مسئول عنوان کرد: این مهم با رایزنی‌ با صاحبین املاک حاشیه خیابان شهید عبدالهی‌پور محقق شده که جای تقدیر دارد.

منصوری گفت: ارائه خدمات به مردم شهر ایلام از وظایف اصلی این نهاد است و در این راستا تلاش می‌شود./ج1

برچسب ها: ایلام ، پارکینگ ، حاشیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.