کره شمالی اعلام کرد به تجار کره جنوبی اجازه می‌دهد از کارخانه‌های خود در منطقه صنعتی مشترک دو کره دیدن کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ پیونگ یانگ در این حال پیشنهاد سئول را برای گفتگوی سازنده در خصوص مجموعه صنعتی، رد کرد.کمیته اتحاد صلح آمیز کره در پیونگ یانگ (CPRK) که مسئول هماهنگی روابط با کره جنوبی است، اعلام کرد کره شمالی با سفر تجار کره جنوبی به مجموعه صنعتی کائسونگ موافقت کرده است و امنیت این افراد را تضمین می کند.

فعالیت در مجموعه کائسونگ از اوایل ماه آوریل در میانه تنش‌های نظامی دو کره، متوقف شد و کره جنوبی مقامات و مدیران کارخانه‌ها را از منطقه خارج کرد؛ اما بسیاری از این افراد بازگشت به این مجموعه صنعتی را برای بازدید از ماشین آلات در کارخانه‌ها، خواستار شدند.

در این حال، سئول اصرار دارد پیونگ یانگ ابتدا باید با گفتگوهای سازنده در خصوص دارایی‌های شرکت‌های کره جنوبی و دیگر مسائل، گفتگو کند.کمیته اتحاد صلح آمیز کره در بیانیه خود گفت چنین مذاکراتی در زمان ورود تجار کره جنوبی به منطقه امکان پذیر خواهد بود.

این کمیته تصریح کرد: نیازی نیست کره جنوبی در خصوص امنیت این افراد نگران باشد؛ اما در صورتی که همچنان از امنیت آنها مطمئن نیست، می‌تواند اعضای کمیته عملیات در منطقه صنعتی کائسونگ (کمیته ناظر بر فعالیت‌های مجموعه در کره جنوبی) را نیز به همراه آنها بفرستد.

منطقه صنعتی کاسئونگ به عنوان یکی معدود نمادهای همکاری دو کره در سال 2004 تاسیس شد. متوقف شدن فعالیت‌ها در این مجموعه یکی از بزرگترین خسارت‌های ناشی از تشدید تنش‌ها بین دو کرده در ماه‌های اخیر محسوب می‌شود.

برچسب ها: کره ، شمالی ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار