فرماندار شهرستان بروجن، با اشاره به اینکه چهار درصد سیب زمینی کشور در استان چهارمحال و بختیاری تولید می شود، گفت: 50 درصد سیب زمینی تولیدی این استان از شهرستان بروجن است.

فتاح کرمی، در نشست با کشاورزان شهرستان بروجن با اشاره به اینکه خرید تضمینی مهم ترین درخواست کشاورزان سیب زمینی کار است، گفت: مسئولان این شهرستان، آمادگی برگزاری جشنواره سیب زمینی برای معرفی قابلیت ها و توان تولید این محصول را دارند.
وی، سطح زیر کشت سیب زمینی در این شهرستان را در پاییز سال گذشته، دو هزار و 400 هکتار عنوان کرد و افزود: متوسط عملکرد تولید سیب زمینی در واحد سطح در شهرستان بروجن 30 تن در هکتار بود.
کرمی، با اشاره به اینکه سال گذشته 72 هزار تن سیب زمینی از زمین های کشاورزی شهرستان بروجن برداشت شد، افزود: عمده سیب زمینی تولید شده، مصرف خوراکی داخلی استان چهارمحال و بختیاری برای تامین بذر مورد نیاز استفاده می شود و بخشی نیز به استان های همجوار ارسال می شود.
هم اکنون 40 درصد جمعیت شهرستان بروجن در بخش کشاورزی اشتغال دارند.
شهرستان بروجن، با 119 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری می باشد که مرکز آن ( شهر بروجن، با بیش از 52 هزار نفر جمعیت ) در فاصله 62 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) قرار دارد. /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.