سخنگوي سازمان آتش نشاني گفت: صبح امروز ساعت 6:12 حريق گسترده‌اي يک مجتمع تجاري را در بازار تهران طعمه خود کرد.

جلال ملکي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ گفت: صبح امروز ساعت 6:12 آتش سوزي مجمع تجاري 3 طبقه‌اي در بازار تهران، خيابان خيام، چهار گلوبندگ به هفت ايستگاه آتش نشاني اعلام شد.

سخنگوي سازمان آتش نشاني خاطرنشان کرد: بلافاصله اين هفت ايستگاه که شامل پنج گروه حريق، يک گروه نجات و يک گروه هذمت بودند به همراه دو نردبان و يک بالابر و دو خودروي تنفسي به محل آتش سوزي اعزام مي‌شوند.

وي افزود: آتش نشانان پس از رسيدن به محل ساختمان فرسوده سه طبقه مشاهده کردند که طبقه سوم اين مجمتع تجاري که شامل 40 مغازه در هزار متر مربع بود کامل شعله ور و آتش در حال سرايت به ساير نقاط است.

ملکي ادامه داد: نيروهاي عملياتي از طريق نردبان و بالا بر از جهت‌هاي مختلف به اطفاي حريق مشغول شدند و توانستند آتش را مهار کنند.

اين مقام آگاه آتش نشاني ادامه داد: اين آتش سوزي به دليل دود و حرارت زياد عمليات سخت و نفس گيري بود و خوشبختانه به دليل اينگه ساعت کار بازار هنوز شروع نشده بود هيچ شهروندي دچار آسيب ديدگي نشده است، اما متاسفانه چند آتش نشان دچار دود گرفتگي شدند و يک آتش نيز به دليل ريزس سقف مغازه‌اي از ناحيه کمر دچار آسيب ديدگي شد.

ملکی با اشاره به قرار دادن تعداد زیادی از اجناس این مغازه‌ها در راه‌پله‌ها و فضاهای عمومی اظهار کرد: چینش غیراستاندارد این اجناس قطعنا می‌توانسست میزان خسارت را بالا ببرد که خوشبختانه در این مورد آتش نشانان مانع از آن شدند.

وی با اشاره به سیم کشی فرسوده و غیراستاندارد این ساختمان اظهار کرد: پیش از این نیز کارشناسان سازمان آتش نشانی با مراجعه به این محل توصیه‌های ایمنی لازم را به مالکان و صاحبان صنوف ارائه داده بودند.

ملکی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات لکه‌گیری آتش نشانان در این محل ادامه دارد، گفت: علت این حادثه از سوی کارشناسان سازمان آتش نشانی تحت بررسی است.

سخنگوي سازمان آتش نشاني در پايان افزود: عمليات تحت کنترل و نيروها مراحل پاياني و کار ايمن سازي محل را انجام مي‌دهند.

*اعزام آتش نشان مصدوم به بيمارستان پارس

سخنگوي اورژانش تهران درباره اقدامات درماني اين آتش سوزي گسترده به خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران گفت: مرکز حوادث و فوريت‌هاي پزشکي بلافاصله دو دستگاه آمبولانس به همراه يک موتور آمبولانس به محل اعزام کرد.

حسن عباسي افزود: در اين آتش سوزي يکي از آتش نشان‌ها از ناحيه کمر دچار آسيب ديدگي شده بود که پس از اقدامات اوليه درماني براي ادامه درمان به بيمارستان پارس منتقل شد.

به گفته عباسي چند آتش نشان نيز که دچار دود گرفتگي شده بودند به صورن سرپايي در محل درمان شدند.

وي در پايان خاطر نشان کرد: در حال حاضر يک موتور آمبولانس در محل آتش سوزي مستقر است و خوشبختانه اين حادثه تلافات جاني در بر نداشته است.









اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار