وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهر مقدس قم نشان داده با وجود موسسات فرهنگی مختلفی که در زمینه تولیدات فرهنگی فعالیت می کنند ظرفیت صدور این محصولات را به جهان دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، سید محمد حسینی ابراز داشت: امروز پایانه ای  برای صادرات محصولات فرهنگی و هنری اعم از کتاب، نرم افزار و صنایع دستی و سایر قلامی که می تواند در این حوزه قرار گیرد در قم ایجاد می شود و شهر مقدس قم نشان داده با وجود موسسات فرهنگی مختلفی که در زمینه تولیدات فرهنگی فعالیت می کنند این ظرفیت را برای صدور محصولات به جهان دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در نمایشگاه های فرهنگی و هنری که در اقصی نقاط جهان برگزار کردیم توجه و استقبال مردم آن کشورها را در خصوص ایران دیدیم، بنابراین لازم بود ساز و کاری در قم برای پیگیری جدی این امور اندیشیده شود و سپس در تمام کشور گسترش یابد، ما به مرحله ای رسیدیم که باید نگاهی جهانی داشته باشیم و نیازهای مردم کشورهای دیگر  را برآورده نماییم.
حسینی با تاکید بر اینکه کارهای فرهنگی محدود به چاپ و نشر کتاب نیست بیان داشت: امروز بازیهای رایانه ای و دیگر نرم افزارهای خوبی  که در قم تولید می شود باید به خوبی صادر شده و در دسترس همگان قرار گیرد.
وی ادامه داد: بار اصلی ایجاد این پایانه بر دوش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و استانداری است و ان شاء الله این حرکت آغاز بسیار خوبی برای رشد و گسترش تولید و صدور محصولات فرهنگی در کشور باشد و در آینده شاهد تحول در این عرصه مهم و جدی بوده و پاسخگوی نیازهای فرهنگی خارج از کشور باشیم و آثار فرهنگی و هنری اسلامی را در اختیار دنیا قرار دهیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با بیان اینکه انتظار از قم این است که تامین کننده نیازهای فرهنگی باشد و توصیفات قم در روایات نیز از همین باب است و تشریفاتی نیست خاطر نشان کرد: امیدواریم امضای این تقاهم نامه منشا خیرو برکت باشد و به زودی شاهد حضور جدی محصولات فرهنگی تولید شده در قم در بازارهای بین المللی باشیم./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.