خبرهاي تاييد نشده حاکي از کشته شدن سه نفر در اعتراضات بي سابقه در شهرهاي مختلف ترکيه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الميادين؛تظاهرات و درگيريها در شهرهاي مختلف ترکيه گفت: اعتراضات بين هزاران نفر از تظاهرکنندگان و مخالفان دولت رجب طيب اردوغان در استانبول، آنکارا و ديگر شهرها گسترده شده است .

صدها نفر از تجمع کنندگان در ميدانهاي شهرهاي مختلف ترکيه زخمي شدند.

معترضان به شماري از دفاتر حزب عدالت و توسعه در ترکيه حمله کردند. اين تصاوير در ترکيه مسئله طبيعي نيست. 

گفتني است، اين اعتراضات پس از آن آغاز شد که يک شرکت پيمانکاري شماري از درختان اين پارک را قطع کرد. 

پليس ترکيه به چادر تحصن کنندگان در اين پارک در اعتراض به طرح احداث يک مرکز تجاري يورش برد، اما اين مسئله به تظاهرات در شهرهاي مختلف ترکيه عليه حزب حاکم تبديل شد. 

در ادامه اين گزارش آمدن است: اعتراضات در پايتخت ترکيه در حال گسترش است و نيروهاي امنيتي براي متفرق کردن معترضاني که تلاش مي کردند خود را به مقر حزب عدالت و توسعه برسانند، گاز اشک آور شليک کردند. وزير کشور ترکيه وعده داد درباره اين حوادث تحقيق کند. سازمان عفو بين الملل در مورد توسل بيش از اندازه به زور عليه تظاهرکنندگان در ترکيه ابراز نگراني کرد. 

آمريکا هم به متحد خود ترکيه لزوم احترام به آزاديهاي عمومي را يادآور شد و سرکوب تظاهرات ضددولتي در استانبول را محکوم کرد. 
گزارشگر اين شبکه خاطر نشان کرد: تظاهرکنندگان که بيشتر آنها از طرفداران حزب جمهوريخواه خلق ترکيه هستند، قصد دارند به قوانين جديد مربوط به محدوديت هاي اجتماعي در اين کشور اعتراض کنند. اعتراضات بر سر يک پارک آغاز شد، اما هيچ کسي نمي داند چگونه و چه زماني پايان خواهد يافت؟ 


برچسب ها: استامبول ، ترکیه ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار