پخش زنده سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با برنامه "گلستان قرآن" از رادیو قرآن

رادیو قرآن، در روزهای برگزاری سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم هر روز با برنامه گلستان قرآن به طور مستقیم این دوره از مسابقات را پخش می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن، این رادیو همزمان با ایام برپایی سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که با حضور ۷۵ کشور جهان از 10 خردادماه در سالن اجلاس سران آغاز شده است ، هر روز برنامه زنده 4 ساعته  "گلستان قرآن" را از محل برگزاری این مسابقات در بخش های متنوع  اطلاع رسانی از روند برگزاری و داوری این دوره از مسابقات ,پخش و کارشناسی تلاوت ها، بخش ویژه اخبار و همچنین مسابقه  تقدیم شنوندگان می کند.
در برنامه "گلستان قرآن " که کاری از گروه محافل و مسابقات شبکه رادیویی قرآن است؛ استاد احمد ابوالقاسمی  با استفاده از تجربیات شرکت در محافل داخلی و خارجی به تحلیلی کوتاه از تلاوت های منتخب قاریان مهمان می پردازد.
احمد ابوالقاسمی  که استاد مسلّم و دارای رتبه اول در مسابقات بین المللی قرائت قرآن در مالزی بوده است با توجه به سوابق و تجربیات خود  نکات فنی و صوت و لحن تلاوت های اجرا شده را بیان می کند.
بخش دیگر برنامه "گلستان قرآن" با حضور محمدرضا پورمعین اجرا می شود که در این بخش با توجه به سابقه فراوان اجرای محافل  و مسابقات قرآنی این استاد بزرگوار و حضور شایان توجه در مسابقات خارج از کشور ؛ در طول برگزاری این دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم  در برنامه "گلستان قرآن" به بررسی تطبیقی و تحلیلی مسابقات ایران و سایر کشورها می پردازد.
قیاس نقاط ضعف و قوت مسابقات  ایران و دیگر کشورها ، همچنین  گفتکو با متسابقین و بیان احساس آنها از حضور در مسابقات بین المللی قرآن کریم در ایران  و استقبال مردم از آنها از دیگر مواردی است که محمدرضا پورمعین به آن اشاره می کند.
رضا کاشفی یکی از گویندگان ممتاز شبکه رادیویی  قرآن در کنار محمد سلیمی که علاوه بر مدیریت گروه محافل و مسابقات سردبیری برنامه "گلستان قرآن " را بر عهده دارد به همراه سید نورالدین سجادی تهیه کننده این برنامه ؛ "گلستان قرآن" را اجرا می کند.
هدف از پخش برنامه "گلستان قرآن" اطلاع رسانی و پخش این دوره مسابقات قرآن کریم در جمهوری اسلامی ایران همراه باتحلیل تلاوت ها و گفتگو با متسابقین است.
علاقمندان می توانند برنامه "گلستان قرآن" را  در طول برگزاری سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از 10  تا 17 خردادماه هرروز از ساعت 16:40 تا 22:45 از شبکه رادیویی قرآن بشنوند.
یادآور می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند علاوه‌ بر موج اف ام ردیف 100 مگاهرتز و موج ای ام ردیف585 کیلوهرتز از طریق گیرنده های دیجیتال(ستاب باکس) و یا از طریف پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن به نشانی http://radioquran.ir/  شنونده این برنامه باشند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.