رئیس کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی گفت: کتابی که امروز از تایلند به این کتابخانه اهدا می‌شود در واقع بخشی از تاریخ یک ملت است و ما از این تعامل فرهنگی استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مرعشی نجفی در مراسم اهدای کتاب تاریخی تایلند به کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی با بیان اینکه این کتابخانه هنوز آن طور که شایسته آن است در میان مردم شناخته شده نیست، اظهار کرد: منابع فراوانی در این کتابخانه وجود دارد و اندیشمندان خارجی شناخت بهتری نسبت به ایرانیان از این کتابخانه دارند.
وی افزود: برای گسترش کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی 130 هکتار زمین از سوی وزارت راه و شهرسازی مصوب شده که البته احداث ساختمان‌های آن نیازمند کمک‌های دولتی است.
رئیس کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی با بیان اینکه در نظر داریم پژوهشکده‌ای به منظور آموزش علوم کتابداری و کتابشناسی راه اندازی کنیم گفت: مرحوم آیت‌الله مرعشی نجفی زحمات فراوانی برای احداث کتابخانه کشیدند و سال‌ها در کارگاه‌های مختلف در نجف اشرف کار کرد و نمازهای استیجاری به جا آورد تا بتواند اعتبار لازم برای این کار را تهیه کند.
رئیس کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی با بیان اینکه کتابی که امروز از تایلند به این کتابخانه اهدا می‌شود در واقع بخشی از تاریخ یک ملت است، عنوان داشت: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده‌اند که قم آبروی نظام است؛ معرفی کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی به مردم خارج از کشور گویای توجه دانشمندان و علمای مسلمان به علم و دانش در رشته‌های گوناگون خواهد بود و می‌تواند نقشه‌های دشمنان مبنی بر بیگانگی مسلمانان با علم را خنثی کند./س
برچسب ها: قم ، استقبال ، کتابخانه ، کشورها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.