به گفته دهقان از مجموع ۲۷۴ نفر رد صلاحیت شده توسط هیات‌های اجرایی و هیات نظارت شهرستان در شوراهای اسلامی شهرهای استان، ۲۲۸نفربه آرای صادره اعتراض کرده بودند که در بررسی های صورت گرفته در هیات نظارت عالی استان، ۱۶۵ نفر موفق به احراز صلاحیت شدند.

 

دبیر هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز یادآور شد: در مجموع ۶۳ نفر از کاندیداهای شوراهای اسلامی شهرهای استان، رد صلاحیت شده‌اند و ۵۰ نفر نیز به رد صلاحیت خود در هیات‌های اجرایی اعتراض نکردند.

وی ادامه داد: در کل استان در شهرها ۲۲۴ نفر توسط هیات اجرایی شهرستان رد صلاحیت شده بودند و ۵۰ نفر نیز توسط هیات نظارت شهرستانها رد صلاحیت شده‌اند.

دهقان با بیان اینکه طبق قانون، آخرین فرصت اعلام تائید و رد صلاحیت کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا ۱۲ خرداد است، گفت: با توجه به اعلام پیش از موعد مقرر نتایج تائید و صلاحیت کاندیداها در هیات‌های اجرایی و ابلاغ آن به هیات‌های نظارت، آمار نهایی زودتر از موعد مقرر اعلام شد.

لازم به ذکراست ۱۰ هزار و ۸۵۸ نفر برای انتخابات شورا در روستاهای آذربایجان شرقی ثبت نام کرده بودند که ۱۰ هزار و ۷۴۸ نفر آقا و ۱۱۰ نفر خانم هستند.

همچنین یک هزار و ۹۹۳ نفر برای انتخابات در شهرهای آذربایجان شرقی ثبت نام کرده‌اند که یک هزار و ۸۴۶ نفر آقا و ۱۴۷ نفر خانم هستند.

براساس قانون جدید شوراهای اسلامی، اعضای یازده نفره فعلی شورای اسلامی شهر تبریز به ۲۱ نفر افزایش یافته است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.