رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: در آینده با صدور کارت هوشمند ملی، هویت افراد اعتبار سنجی می‌شود که این امر شائبه هرگونه تقلب را از بین می‌برد.

به گزارش خبرگزاری اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ محمدناظمی اردکانی در همایش مدیران کل ستادی و استانی گفت: برای شرکت در انتخابات داشتن کارت ملی الزامیست چراکه کدملی مندرج در کارت ملی برای هر فرد اختصاصی است و با ثبت آن هیچ فردی نمی تواند دوبار رای دهد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور از کاربردی شدن امضای الکترونیک کارتهای هوشمند ملی در این دوره از انتخابات خبر داد و گفت: برای 1500 نفر از مجریان انتخابات کارت هوشمند ملی صادر شده است.

وی اظهار کرد: در این دوره با مکانیزه شدن انتخابات، اسناد هویتی افراد اعتبار سنجی می‌شود و به راحتی می‌توان اسناد مخدوش را شناسایی کرد و در آینده با صدور کارت هوشمند ملی، هویت افراد نیز اعتبار سنجی می‌شود که این امر شائبه هرگونه تقلب را از بین می‌برد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: تا روز انتخابات افرادی که شناسنامه و یا کارت ملی خود را گم کرده باشد می‌تواند با مراجعه به ادارات ثبت احوال، گواهی شماره ملی خود را دریافت و در انتخابات شرکت کند.

ناظمی اردکانی با توجه به اینکه روسای ادارات شهرستانها، عضو هیئت اجرایی در انتخابات هستند تاکید کرد: مدیران کل استانها نشستی با روسای ادارات شهرستانهای متبوع خود داشته باشند.

وی همچنین از تشکیل ستاد انتخابات در سازمان ثبت احوال خبر داد و گفت: این ستاد مدتهاست تشکیل و با توجه به نقش محوری سازمان ثبت احوال در انتخابات بخشهای مختلف سازمان فعال و به پیگیری نقش و وظایف مربوطه خود می‌پردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار