"بان کی مون" از بیانیه کره شمالی و کره جنوبی مبنی بر توافق برای برگزاری گفتگو استقبال کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، سخنگوی بان کی مون دبیرکل سازمان ملل گفت: این یک تحول امیدوار کننده برای کاهش تنش‌ها و ارتقای صلح و ثبات در شبه جزیره کره است.

بان کی مون در این بیانیه کره جنوبی و شمالی را به استفاده از این فرصت تشویق و ابراز امیدواری کرد: این گفتگو شروع یک روند اعتمادسازی بین دو طرف باشد.

در این بیانیه آمده است: همانطور که دبیرکل همیشه گفته، هرگونه اختلاف باید به طور مسالمت آمیز از طریق گفتگو حل شود. او از هیچ تلاشی برای حمایت از آشتی دو کره دریغ نخواهد کرد.

کره جنوبی در واکنش به پیشنهاد کره شمالی مبنی بر برگزاری گفتگوهای رسمی در خصوص افتتاح مجدد یک منطقه صنعتی مشترک، اعلام کرد که خواهان برگزاری گفتگو با پیونگ یانگ در سطح وزرا در تاریخ 12 ژوئن در سئول است.

پیونگ یانگ در اوایل آوریل منطقه صنعتی کائه سونگ را تعطیل و 35 هزار کارگر خود را از این منطقه خارج کرد. کره جنوبی نیز در تاریخ 26 آوریل پس از مخالفت کره شمالی با گفتگو، کارگران خود را از این منطقه بیرون کشید.

این منطقه صنعتی که تحت مدیریت مشترک کره جنوبی و شمالی است، نماد همکاری اقتصادی دو کره محسوب می‌شود ولی با بدترین بحران خود(از زمان افتتاح در سال 2004) مواجه شده است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار