معاون وزير راه و شهرسازي گفت: تاکنون در استان سمنان 7 هزار 889 واحد مسکونی در بافت های فرسوده تخریب و به جای آن 26 هزار و 948 واحد مسکونی بنا گردیده است.

مجید کیان پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه يک هزار 614 هکتار بافت فرسوده د رسطح استان سمنان شناسایی شده است، گفت: تاکنون در استان سمنان 7 هزار و 889 واحد مسکونی در بافت های فرسوده تخریب و به جای آن 26 هزار و 948 واحد مسکونی بنا گردیده است.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در ادامه تصريح کرد: از مجموعه 12 هزار و 519 واحد تسهیلات نوسازی اختصاص یافته در بافت فرسوده استان سمنان به میزان 8 هزار و 390 واحد مسکونی به بانک های عامل معرفی شده اند.

معاون وزير راه و شهرسازي اظهار داشت: 7 هزار و 990 واحد مسکونی متقاضی در بافت‌فرسوده موفق به دریافت تسهیلات نوسازی شده اند.

کيان پور در ادامه يادآور شد: در سال گذشته سه هزار و 100 واحد نوسازی در بافت های فرسوده استان سمنان افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

وي خاطر نشان کرد: نوسازی بافت های فرسوده نیاز به فرهنگسازی و اطلاع رسانی بین مردم و انبوه سازان دارد.

کيان پور در ادامه اظهار داشت: طرح توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی شهر سمنان با اعتباری بالغ بر 800 میلیون ريال از محل درآمد عمومی این شرکت تهیه و به تصویب ستاد توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی استان رسیده است.

معاون وزير راه و شهرسازي خاطر نشان کرد: امسال گامی بزرگ در نوسازی بافت های فرسوده استان سمنان برخواهیم داشت.
انتهاي پيام/
برچسب ها: بافت ، فرسوده ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار