از این خوشم آمد که فیلمنامه خیلی متکی به دیالوگ نبود و جای زیادی برای وارد کردن المان های صوتی و تصویری داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نظر "پارک چان ووک"كارگردان  را درباره دلیلايل انتخاب فیلمنامه ی استوکر، و ساخت فيلم آن مي خوانيم.

دلیل انتخاب فیلمنامه ی استوکر

از این خوشم آمد که فیلمنامه خیلی متکی به دیالوگ نبود و جای زیادی برای وارد کردن المان های   صوتی و تصویری داشت. این فیلم ها اجازه می دهند چیزهای زیادی وارد دنیای فیلم شود که باعث غنی شدن آن می شود.

 عناصر هیچکاکی فیلم استوکر

ونت وورث میلز زمان نوشتن فیلمنامه استوکر تحت تأثیر هیچکاک بوده است؛‌ من متوجه این تأثیر و این عناصر شدم و این چیزی بود که بیشتر می خواستم از آن دوری کنم نه این که آن را بپذیرم.
این ارجاع های  واضح به فیلمسازان دیگر کاری نیست که من در فیلم هایم انجام بدهم. اما سریع فهمیدم که از نظر ساختاری، چیزی ذاتی که در استوکر وجود دارد که تأثیرات هیچکاکی است؛‌ در حقیقت بخشی از ساختار این شخصیت هاست،‌ آن قدر که اگر کسی می خواست ارجاع ها یا عناصر هیچکاکی را از فیلمنامه دربیاورد آن وقت با فیلم  کاملا متفاوتی مواجه می شد.  
در نتیجه با خودم گفتم که " باشد، نه تنها این را می پذیرم،‌ بلکه تبدیلش می کنم به یکی از جنبه های غنی کننده ی فیلم." در واقع من پذیرفتم این فیلم را بسازم نه به خاطر عناصر هیچکاکی اش، بلکه  این واقعیت که عناصر هیچکاکی در فیلمنامه وجود داشت.

پیام فیلم استوکر

من از‌آن نوع کارگردان هایی نیستم که هدفم دادن پیام باشد، اما اگر مجبورم کنید، می گویم : " با شناختن خود ،‌می توانید خودتان را آزاد کنید."/ص

منبع : ماهنامه 24


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار