شرکت انیمیشن سازی، « دریم ورکس انیمیشن» با افزودن بر تعداد تولیدات کارتونی اش سعی دارد از کورس رقابت با شرکت« پیکسار» عقب نماند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ کرودها تازه ترين محصول انيشني "دريم وركس" است كه به بازار سينما عرضه شده است.  
فیلم با اینکه ایده ی اولیه ی درخشانی دارد و تصاویر زیبایی برای جلب توجه مخاطبان خرد سالش دارد اما هرگز قادر به برابری با محصولات انیمیشنی «پیکسار» نیست.  
در کارتون های «پیکسار» دو عنصر داستان و کارکتر در کنار عنصر زیبایی های بصری درکانون توجه قرار دارند اما در کارتون های «دریم ورکس» معمولا دو عنصر داستان و کارکتر اهمیت ثانویه پیدا می کنند و توجه اصلی معطوف زیبایی های بصری و خوش آب و رنگ بودن تصاویر می شود.  
به همین دلیل، دریم ورکس هنوز فاصله ی زیادی با پیکسار دارد.  
در فیلم کرودها با خانواده ی کرودها که در ما قبل تاریخ ،در عصر حجر، زندگی می کنند آشنا می شویم.  
کرودها غارنشین هستند وتنها برای تأمین غذا و شکار حیوانات از غار خود بیرون می آیند.  
گروگ (با صدای نیکلاس کیج) که شباهت زیادی به فرد فیلینستون مجموعه ی کارتونی عصر حجر دارد، پدر، خانواده است.  
گروگ که وسواس بسیار زیادی در مراقبت از خانواده اش دارد به بچه هایش، تونگ ( باصدای کلارک دوک) و اپه ( باصدای اما استون) یاد داده است که هر چیز تازه ای بد است و باید از آن احتراز کرد.  
در ادامه ی داستان،‌اپه با یک غریبه روبه رو می شود. این مرد غریبه که گای ( باصدای رایان رینولدز) نام دارد به کرودها می گوید که دنیای امن آنها به زودی به پایان می رسد و اگر آنها می خواهند که به زندگی خویش ادامه دهند باید از غار تنگ و تاریک خود بیرون بیایند و قدم در دنیای تازه ای بگذارند.  
کرودها عاقبت می پذیرند که به این دنیای تازه که پر از انواع خطرها برای آنها ست قدم بگذارند و. . .   
فیلم کرودها به تماشاگران خردسال خود پیام می دهد که بزرگ شدن و رشد پیدا کردن هر فردی مستلزم آشنا شدن دمادم وی با چیزهای تازه و تن دادن به تغییرات است.  
خانواده ی کرودها با هر حادثه ی کوچکی که برای شان رخ می دهد، شناخت بیشتری از جهان اطراف خود به دست می آورند.  
ایده ی اصلی پشت داستان، بالقوه پرتوان است اما نمی توان گفت که سازندگان فیلم توانسته اند از تمامی ظرفیت های این ایده استفاده کنند.  
کارکترهای فیلم توانسته اند تا حد زیادی بر این مشکل غلبه کرده و به کارکترهای فیلم جذاب و چشم نواز است.  
به هر حال نباید فراموش کرد که فیلمبرداری فیلم زیر نظارت راجر دیکینز، فیلمبردار سرشناس هالیوود، صورت گرفته است. کرودها صحنه های اکشن خوش ساختی دارد و به ویژه طراحی موجودات ماقبل تاریخی اش می تواند مورد توجه تماشاگران خردسال قرار بگیرد.
پایان بندی احساسی فیلم نیز متناسب به نظر می رسد. با این حال ، فیلم به دلیل برخورداری اش از پاره ای کلیشه های داستانی – مثلا کلیشه ی پدر بیش از حد مراقب و دختر نوجوان عاصی – آسیب دیده است.  
کرودها ، برخلاف کارتون های بلند داستانی پیکسار که هم نزد بچه ها محبوب است و هم نزد بزرگ تر ها، فقط برای بچه ها می تواند جالب باشد./ص

منبع :‌ماهنامه دنياي تصوير

برچسب ها: انیمیشن ، فیلم ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار