فرماندارشهرستان سراب گفت: محور اساسي واستراتژيك توسعه درشهرستان سراب بخش كشاورزي است و با توجه به این که اراضی خردكشاورزي امكان بازدهي مناسب با برنامه های توسعه این بخش را ندارند، بايد با یکپارچه سازی و استفاده از روش هاي نوین، با ایجاد امکان برای بهره وري بالاتر تلاش شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، سعادتی گفت: ارتباط بی واسطه با مردم منشأ توفیقات دولت بوده و مدیران همواره باید محل رجوع مردم و مورد اعتماد مردم باشند و منابع را در سمت و سویی صرف کنند که مورد خواست مردم است.

وی با تاکید بر اهمیت کشاورزی و آب در اقتصاد منطقه سراب و تاکید به اینکه در اکثر مواقع کاهش جمعیت روستایی، ارتباط مستقیمی با کمبود منابع آبی دارد، براهمیت وحساسیت ایجاد پایاب‌های سدهای احداثی در منطقه تاکید کرد.

فرماندار سراب، با بیان اینکه استفاده از روش های آبیاری نوین وکشت بذرهای با بهره دهی بالاتر ازجمله عوامل موثر درافزایش بهره وری دربخش کشاورزی است، اضافه نمود: کشاورزی محور و پایه توسعه شهرستان سراب بوده ولی با وجود اینکه دستگاه های اجرایی استان و شهرستان، از سرمایه گذاران در این بخش حمایت کامل را بعمل می آورند، ولی تاکنون استقبال قابل توجهی ازطرف فارغ التحصیلان بخش کشاورزی صورت نگرفته ومهار بیکاری جوانان جزبا مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی وهمکاری فارغ التحصیلان امکان پذیر نخواهدبود.

سعادتی با اشاره به اینکه جایگاه شهرستان سراب در پرورش دام و تولید محصولات دامی در استان بسیار چشمگیر است، سهمیه 11 نفری این شهرستان درجذب نیروهای متخصص در بخش کشاورزی را ناکافی خوانده وگفت: تلاش مي‌شود درحداقل زمان ممکن، این سهمیه به 20 نفر نیروی متخصص بومی افزایش یابد.

وی با اشاره به مشکلات بازاریابی محصول سیب زمینی در سراب خواستار مشارکت فعالانه متخصصان بومی برای متقاعد نمودن کشاورزان بخش باغی و زراعی این منطقه به اصلاح الگوی کشت و جایگزینی بخشی از اراضی کشت سیب زمینی با محصول سازگار دیگر شده و از تمامی بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان درخواست نمود همکاری و هماهنگی های لازم و کامل را با جهادکشاورزی در راستای تحقق اهداف توسعه این بخش تداوم بخشند. /س

برچسب ها: محور ، اساسی ، استراتژیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.